Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > JAPON SİNEMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JAPON SİNEMASI Birinci düzey JDE422 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Japon sinemasının genel özelliklerini ve tanınmış film ve yönetmenleri öğretmek.
Dersin tanımı Japon sinemasında önemli yere sahip film ve yönetmenlerin tanıtıldığı, Japon sinemasına başlangıç düzeyinde bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dünya Sinema Tarihi, Japon Sinema Tarihi, Film Nasıl İzlenir?
2- Akira Kurosawa, sinema tarihindeki yeri ver önemi "Yedi Samuray" filminin tarihsel ve toplumsal arka planı hakkında bilgi.
3- "Yedi Samuray" Gösterim 1. Kısım
4- "Yedi Samuray" Gösterim 2. Kısım
5- "Yedi Samuray" Gösterim Son Kısım
6- "Yedi Samuray" Çözümlemesi
7- "Always Sanchome no Yuhi"nin geçtiği dönemdeki toplumsal ve tarihsel arka planı hakkında bilgi. Yönetmen Takashi Yamazaki ve oyuncular hakkında genel bilgi. Gösterimi 1. Kısım
8- "Always Sanchome no Yuhi" Gösterimi 2. Kısım ve film çözümlemesi
9- Ara Sınav
10- Anime hakkında bilgi. Miyazaki Hayao, yaşamı ve eserleri hakkında bilgi. Ghibli Stüdyosu hakkında bilgi.
11- "Ruhların Kaçışı" Gösterimi 1. Kısım
12- "Ruhların Kaçışı" Gösterimi 2. Kısım
13- "Ruhların Kaçışı" çözümlemesi.
14- "Hachiko" filminin arka planı hakkında genel bilgi. "Hachiko" filmi gösterimi 1. Kısım
15- "Hachiko" filmi gösterimi 2. Kısım Film çözümlemesi
16- Japon sineması dersi genel değerlendirmesi
17- Yıl Sonu Sınavı (Final)
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japon sinemasının genel özelliklerini kavrar.
2- Japon sinema tarihinin gelişimini kavrar.
3- Japon sinemasının dünya sinemasındaki yerini anlar.
4- Japon sinemasının önde gelen yönetmenlerini tanır.
5- Japon sinemalarının önde gelen örneklerini tanır.
6- Japon sinemalarında senaryoların özelliklerini tanır.
7- Senaryolardaki benzer ve farklı yönleri kavrar.
8- Sinemalardaki yaşamların kültüre ve günlük yaşama etkilerini anlar.
9- Sinemalarda kullanılan dilin özelliklerini anlar.
10- Sinemadaki karakterlerin analizlerini yapar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Her dönem başında dersin sorumlusu tarafından ders notu kitapçığının güncel hali öğrencilere verilir.
Yardımcı Kaynaklar (1) Aygün Şen, Kayıp Keşif Yolculuk, Japon Sineması Manga ve Anime, Doğu Kitabevi, 2014. (2) Sinemanın Dahileri, Lumiere Kardeşler,TRT Arşiv https://www.youtube.com (3) Joan Mellen, Yedi Samuray, Çeviren: Pınar Ercan, Alfa Yayınları, İstanbul, 2015. (4) Andrew Osmond, Ruhların Kaçışı, Çeviren: Hakkı Doğan Dalay, Alfa Yayınları, İstanbul, 2014. (5) Stephen Prince, Savaşçının Kamerası-Akira Kurosawa Sineması, Çeviren: Ahmet Ergenç, Kabalcı Yayınları, 2013. (6) Daniel Borden, Florian Duijsens, Thomas Gilbert, Adele Smith, Film (Başvuru Kitapları), Çeviren: Yasin Kara, NTV, 2011. (7) Âlim Şerif Onaran, Sinemaya Giriş,İkinci Basım Agora Kitaplığı,2012. (8) Bülent Diken, Carsten Bagge Laustsen, Filmlerle Sosyoloji, Metis Yayınları, 2019. (9) Ali Volkan Erdemir, Ruhların Kaçışında Japon Kültür Ögeleri, Kafka Okur Edebiyat, Kültür, Sanat Dergisi, Nisan 2021.

Ders ile ilgili dosyalar