Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARICILIK |
Üçüncü düzey |
BB439 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Arı yetiştirme ve ıslahı konusunda genel bilgiler vermek
|
Dersin tanımı
|
Arı yetiştiriciliği konusunda uygulamalı ve teorik bilgilerin aktarılması
|
1- |
Dünya''da ve Türkiye''de Arıcılık
|
2- |
Bal arılarının anatomisi ve arı ırkları
|
3- |
Kolonideki bireyler ve özellikleri
|
4- |
Arı ailesinde hayat düzeni
|
5- |
Bal arılarında feromonlar ve hormonlar
|
6- |
Arıcılıkta kullanılan alet ve ekipmanlar
|
7- |
Teknik arıcılıkta gerekli koşullar, arazi uygulamaları
|
8- |
Arıcılıkta mevsimsel işler
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Nektar ve polen kaynakları
|
11- |
Ana arı yetiştirme ve paket arıcılık
|
12- |
Bal ve diğer arı ürünlerinin üretimi
|
13- |
Apiterapi
|
14- |
Bal arısı ve tozlaşma
|
15- |
Bal arısı hastalık ve zararlıları
|
16- |
Yıl sonu sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Arı yetiştiriciliği ile ilgili sorunları saptama, tanımlama ve çözme becerisi, bu amaçla uygun yöntemleri seçebilme ve uygulayabilme
|
2- |
Arı yetiştiriciliği konusunda proje hazırlayabilme ve araştırma yapabilme becerisi
|
3- |
Arı yetiştiriciliği ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilme ve bunları hayvansal üretime yeteneğinin kazandırılması.
|
4- |
Arı yetiştiriciliği alanında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
|
5- |
Arı manejmanı konusunda uygulama yöntemleri öğrenme
|
6- |
Polinasyon ve polinatörleri öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
7
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sönmez,R. Altan,Ö. 1992. Teknik Arıcılık. E.Ü. Basınevi, Bornova-İzmir
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doğaroğlu, M.1999. Modern Arıcılık Teknikleri, Anadolu Matbaa, İstanbul.
Grout, R.A. 1992. The Hive and the Honeybee, Dadant & Sons, Inc.Il.USA.
|
|