Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > DİJİTAL OKURYAZARLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL OKURYAZARLIK Birinci düzey RTS453 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK ÜNLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli KONFERANS
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital araçları ve teknolojileri bilinçli, güvenli ve etkin bir şekilde kullanabilmesi için gerekli bilgi ve becerileri geliştirmektir. Öğrencilere, dijital ortamlarda doğru bilgiye ulaşma, veri güvenliği, kişisel gizlilik ve dijital etik konularında farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir. Ayrıca, dijital dünyada karşılaşılan sorunlara eleştirel bir yaklaşımla çözüm üretebilmeleri ve dijital ayak izlerini yönetmeleri konusunda bilinç oluşturmak da dersin amaçları arasındadır.
Dersin tanımı Dijital Okuryazarlık dersi, öğrencilere dijital teknolojilerin etkili ve sorumlu bir şekilde kullanımına yönelik bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, dijital medyanın, bilgi kaynaklarının ve teknolojilerin nasıl kullanılacağını, yönetileceğini ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirileceğini öğretir. Öğrenciler, bilgiye erişim, güvenli internet kullanımı, dijital ayak izi yönetimi, veri gizliliği, sosyal medya farkındalığı ve dijital etik gibi konuları ele alarak dijital dünyada güvenle hareket etmeyi öğrenirler.

Dersin içeriği
1- Dersin Takdimi ve Ağ Toplumu
2- Dijital Vatandaşlık
3- Dijital Okuryazarlık Kavramı ve Hayat Boyu Öğrenme
4- Dijital Okuryazarlık Boyutları I
5- Dijital Okuryazarlık Boyutları II
6- Çevrim İçi Bilgi Bulma ve Arama Operatörleri
7- Çevrim İçi İçerik Lisansları, Görsel Arama ve Bilgi Değerlendirme
8- Ara Sına Öncesi Genel Tekrar
9- Ara Sınav
10- Dijital Ayak İzleri
11- Dijital Dünyada Bilgi Güvenliği ve Mahremiyet
12- Kişisel Verilerin Korunmasına Yönelik Yasal Düzenlemeler
13- Dijital Haklar, Dijital Sorumluluklar ve Dijital Ebeveynlik
14- Dijital Sağlık
15- Dijital Varlıklar, Dijital Miras ve Dijital Vasiyet
16- Yarıyıl Sonu Sınavı için Genel Tekrar
17- Yarıyıl Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dijital medya ve teknolojilerin temel kavramlarını ve işleyişini anlayarak, bunların toplumsal, kültürel ve ekonomik etkilerini değerlendirebilir.
2- Dijital ortamlarda doğru ve güvenilir bilgiye erişim yöntemlerini öğrenir, bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi kazanır.
3- Kişisel veri güvenliği ve gizliliğin önemini kavrayarak, çevrim içi ortamda güvenlik önlemleri alma becerisi geliştirir.
4- Dijital kimlik ve dijital ayak izi kavramlarını öğrenir, bu izleri bilinçli bir şekilde yönetme ve uzun vadeli etkilerini anlama yetkinliğine sahip olur.
5- Sosyal medya platformlarını güvenli ve etik bir şekilde kullanmayı öğrenir, sosyal medya içeriklerini eleştirel bir gözle analiz edebilir.
6- Dijital ortamlarda etik davranış kurallarını anlar ve bu ortamlarda etik ve sorumlu hareket etme becerisi geliştirir.
7- Çevrim içi iletişim araçlarını etkili ve uygun bir şekilde kullanma becerisi kazanır, dijital ortamda yazılı ve görsel içerik oluşturabilir.
8- Dijital dünyada karşılaşılan teknolojik ve etik sorunlara yönelik eleştirel düşünme ve çözüm üretme becerisi geliştirir.
9- Dijital araçları kullanarak işbirliği yapmayı, takım çalışmasına katılmayı ve projeler geliştirmeyi öğrenir.
10- Dijital teknolojilerin gelecekte nasıl evrileceğine dair öngörü geliştirir ve bu değişimlere nasıl adapte olabileceklerini öğrenir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler Açık Kaynak Kitap Erişim Linki: https://acikkaynak.gim.org.tr/kitap.html
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar