Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AŞIK TARZI HİKAYE GELENEĞİ |
İkinci düzey |
TDE 544 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BAYRAM DURBİLMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
.
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü ve uygulamalı anlatım
|
Dersin amacı
|
Âşık tarzı hikâyecilik konusunda bilgi vermek ve bu hikâyeleri halkbilim,i yöntemleriyle inceleme becerisi kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Âşık tarzı hikâyecilik
|
1- |
Oral culture, written culture and their relationship with ashik’s (=lovers) stile culture traditions.
|
2- |
“Turkish Saz (Musical instrument) Poetry” and “Ashık Literature” concepts.
|
3- |
Turkish Saz Poetry’s bibliography. The studies on ashık style poetry tradition.
|
4- |
Turkish Saz Poetry’s character and it’s formation. Cultural context of Turkish Saz Poetry and it’s formation process. Historical progress of Turkish Saz Poetry.
|
5- |
The role of music in determaning genre and form. Genre and form problem in Turkish minstrel poem
5th week: Tekke (dervish lodge) and cafe’s importance. Kind, form, dialect and manner in the Turkish Saz Poetry.
|
6- |
Turkish ashık literature traditions 1:Performance, tradition, ashık, music, listeners and text.
|
7- |
Turkish ashık literature traditions 2:Dreaman and it’s functions in the Turkish Saz Poetry
|
8- |
Mit-term exam
|
9- |
Ashık concert programs.
|
10- |
Genre and form problem in Turkish ashık literature traditions
|
11- |
The rhyme and “ayak” in the Turkish ashık literature traditions
|
12- |
The lyrism in the Turkish ashık literature traditions
|
13- |
The descriptions in the ashık literature traditions
|
14- |
Turkish ashık literature, troubodour style cultural custom: Representatives and the evolvation of existing literary works.
|
15- |
Examination
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Âşık tarzı hikâyeciliğin özellikleri, kaynakları, anlatım ortamları hakkında birikim kazanılır.
|
2- |
Âşık tarzı hikâyeciliğin anlatıcıları ve bu anlatıcıların yetişme ortamları Türk dünyası ile karşılaştırmalı olarak öğrenilir.
|
3- |
Metinlerin tespiti konusundaki halkbilimi yaklaşımları öğrenilir.
|
4- |
Metinlerin epizot, tip, motif yapısı gibi özellikleri açısından halkbilimi yöntemleriyle incelenmesi becerisi kazanılır.
|
5- |
Âşık tarzı hikâyeciliğin diğer anlatılarla ilişkilerine karşılaştırmalı olarak bakabilme ve metinleri analiz edebilme yeteneği kazanılır.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ali Berat Alptekin, Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı, Ankara: Akçağ Yayınları, 1997.
Ensar Aslan, Halk Hikâyelerini İnceleme Yöntemleri- Yaralı Mahmut Hikâyesi Üzerinde Bir İnceleme, Diyarbakır, 1990.
Fikret Türkmen, Âşık Garip Hikâyesi Üzerinde Mukayeseli Bir Araştırma, Ankara, 1995.
Fikret Türkmen, Taahir ile Zühre, Ankara, 1983.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Pertev Naili Boratav, Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliğ, İstanbul, 1988.
|
|