Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Birinci düzey TİB 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ABDULLAH ÖMER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı M.Hulusi yeşil
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Yüksek Lisans tez dönemi öğrencilerinin çalışma konularıyla ilgili inceleme ve araştırmalarının takibini yapmak, Tezin yazım aşamasındaki problemleri ve ulaşılan sonuçları değerlendirmek
Dersin tanımı Tez konularıyla ilgili araştırma ve çalışmaların takib edildiği, tezin yazımı aşamasındaki problem ve ulaşılan sonuçların değerlendirildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
2- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
3- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
4- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
5- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
6- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
7- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
8- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
9- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
10- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
11- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
12- Tezle konularıyla ilgili araştırma ve yazmaya ilişkin muhtemel problem ve sonuçların değerlendirilmesi
13- Tez çalışması sunumu
14- Tez çalışması sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problemleri farkeder.
2- Sonuçları değerlendirir.
3- Tezle ilgili çalışmaları yapar.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 35 490
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar