Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II |
İkinci düzey |
HEM 513 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜLKÜ ÖZDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Songül GÖRİŞ, Yrd.Doç.Dr.Pınar TEKİNSOY KARTIN, Yrd.Doç.Dr.Özlem Ceyhan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif yöntem
|
Dersin amacı
|
İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak,bakış açısı oluşturmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Erişkin bireyin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak iç hastalıkları hemşireliği kavram ve konuları incelenir.
|
1- |
Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
|
2- |
Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
|
3- |
İç Hastalıklarında Acil Durumlar
|
4- |
Diyabet Hemşireliği
|
5- |
EKG Yorumu ve Kardiyoloji Hemşireliği
|
6- |
Romatoloji Hemşireliği
|
7- |
Diyaliz Hemşireliği
|
8- |
Geriatri Hemşireliği
|
9- |
Onkoloji Hemşireliği
|
10- |
Kök Hücre Nakli Uygulamaları ve Hemşirelik Bakımı
|
11- |
Yoğun Bakım Hemşireliği
|
12- |
Terminal Dönem/Palyatif Bakım
|
13- |
Rehabilitasyon Hemşireliği
|
14- |
Bütünleşik Sağlık (İntegratif) Uygulamaları ve Hemşirelik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak
|
2- |
İç Hastalıklarında Acil Durumları Açıklayabilme
|
3- |
Diyabet Hemşireliğini Kavrayabilme
|
4- |
Geriatri Hemşireliğini Kavrayabilme
|
5- |
Rehabilitasyon Hemşireliğini Kavrayabilme
|
6- |
Bütünleşik Sağlık (İntegratif) Uygulamalarını ve Hemşirelik Bakımını Kavrayabilme
|
7- |
Romatoloji Hemşireliğini Kavrayabilme
|
8- |
Diyaliz Hemşireliğini Kavrayabilme
|
9- |
Yoğun Bakım Hemşireliğini Kavrayabilme
|
10- |
Onkoloji Hemşireliğini Kavrayabilme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
8
|
112
|
Ödevler
|
3
|
8
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
201
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Seminer konularına ilişkin ulaşıbilen tüm güncel kaynaklar
|
|