Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > FİZİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK I Birinci düzey FİZ 117 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Mühendislik Bölümleri öğrencilerinin bilmesi gereken TEMEL FİZİK yasa, ilke ve kavramlarını öğretmek, düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı Fiziksel nicelikleri ve vektöreleri tanıttıktan sonra, Mekanik konularından, bir ve iki boyutta hareket, kuvvet ve hareket yasaları, iş ve enerji, dönme kinematiği ve katı cisimlerin dönmesi, statik denge konularının işlenmesi.

Dersin içeriği
1- FİZİK VE ÖLÇME
2- SKALER VE VEKTÖREL BÜYÜKLÜKLER, VEKTÖR İŞLEMLERİ.
3- TEK BOYUTTA HAREKET. YER DEĞİŞTİRME, HIZ, İVME İLE İLGİLİ ÇÖZÜMLER.
4- İKİ BOYUTTA HAREKET.
5- HAREKET KANUNLARI
6- NEWTON KANUNLARININ UYGULAMALARI.
7- İŞ-ENERJİ
8- POTANSİYEL ENERJİ VE ENERJİNİN KORUNUMU.
9- İTME VE MOMENTUM.
10- İTME VE MOMENTUM.
11- KATI CİSİMLERİN BİR EKSEN ETRAFINDA DÖNMESİ, AÇISAL KİNEMATİK.
12- KATI CİSİMLERİN BİR EKSEN ETRAFINDA DÖNMESİ, AÇISAL KİNEMATİK.
13- AÇISAL MOMENTUM VE TORK.
14- AÇISAL MOMENTUM VE TORK.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi.
2- Öğrencilerin günlük hayattaki fiziksel olayları açıklayabilmesi.
3- Temel bilgi ve becerileri kavrama ve uygulamaları yapabilme.
4- Analitik düşünme becerisi kazandırma.
5- Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirme.
6- Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olmasının anlaşılması önemsenmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik I, Palme Yayıncılık, R.A.Serway & R. Beichner,5. Baskı
Yardımcı Kaynaklar Sears ve Zemansky'nin ÜNİVERSİTE FİZİĞİ I,Pearsing yayıncılık,H.D.YOUNG & R.A.FREEDMAN,12. Baskı

Ders ile ilgili dosyalar