Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK I |
Üçüncü düzey |
FİZ 117 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Mühendislik Bölümleri öğrencilerinin bilmesi gereken TEMEL FİZİK yasa, ilke ve kavramlarını öğretmek, düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Fiziksel nicelikleri ve vektöreleri tanıttıktan sonra, Mekanik konularından, bir ve iki boyutta hareket, kuvvet ve hareket yasaları, iş ve enerji, dönme kinematiği ve katı cisimlerin dönmesi, statik denge konularının işlenmesi.
|
1- |
FİZİK VE ÖLÇME
|
2- |
SKALER VE VEKTÖREL BÜYÜKLÜKLER, VEKTÖR İŞLEMLERİ.
|
3- |
TEK BOYUTTA HAREKET. YER DEĞİŞTİRME, HIZ, İVME İLE İLGİLİ ÇÖZÜMLER.
|
4- |
İKİ BOYUTTA HAREKET.
|
5- |
HAREKET KANUNLARI
|
6- |
NEWTON KANUNLARININ UYGULAMALARI.
|
7- |
İŞ-ENERJİ
|
8- |
POTANSİYEL ENERJİ VE ENERJİNİN KORUNUMU.
|
9- |
İTME VE MOMENTUM.
|
10- |
İTME VE MOMENTUM.
|
11- |
KATI CİSİMLERİN BİR EKSEN ETRAFINDA DÖNMESİ, AÇISAL KİNEMATİK.
|
12- |
KATI CİSİMLERİN BİR EKSEN ETRAFINDA DÖNMESİ, AÇISAL KİNEMATİK.
|
13- |
AÇISAL MOMENTUM VE TORK.
|
14- |
AÇISAL MOMENTUM VE TORK.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi.
|
2- |
Öğrencilerin günlük hayattaki fiziksel olayları açıklayabilmesi.
|
3- |
Temel bilgi ve becerileri kavrama ve uygulamaları yapabilme.
|
4- |
Analitik düşünme becerisi kazandırma.
|
5- |
Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirme.
|
6- |
Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olmasının anlaşılması önemsenmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
87
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fen ve Mühendislik için Fizik I,
Palme Yayıncılık, R.A.Serway & R. Beichner,5. Baskı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sears ve Zemansky'nin ÜNİVERSİTE FİZİĞİ I,Pearsing yayıncılık,H.D.YOUNG & R.A.FREEDMAN,12. Baskı
|
|