Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
POLITICAL HISTORY I |
Birinci düzey |
G-INR103 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖMER KURTBAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu ders ile öğrenciler siyasi tarihi disiplinler arası bir yaklaşımla analiz eder.
|
2- |
Bu ders ile öğrenciler siyasi gelişmeleri kendi özgün bağlamlarında değerlendirir.
|
3- |
Bu ders ile öğrenciler, güncel gelişmeleri tarihsel bir bakış açısıyla analiz eder.
|
4- |
Bu ders ile öğrenciler birincil kaynakları kullanır.
|
5- |
Bu ders ile öğrenciler geçmiş ile bugün arasında ilişki kurar.
|
6- |
Bu ders ile öğrenciler yüzyıllardır devam eden toplumsal siyasal ve ekonomik iklimi analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Students use theoretical, conceptual and applied knowledge about international relations and its sub-fields such as international politics, political history and international law.
|
|
2- |
Students discuss issues of social studies such as economics, management, public finance, law and public administration.
|
|
3- |
Students analyze world history from an analytical perspective.
|
|
4- |
Students evaluate foreign policies of Turkey and other international actors from a theoretical and methodological perspective.
|
|
5- |
Students analyze the relationship between foreign and domestic policy domains.
|
|
6- |
Students evaluate the functioning of international legal system.
|
|
7- |
Students apply their theoretical and conceptual knowledge of international relations into actual international affairs.
|
|
8- |
Students use their good command of English to follow scientific and contemporary resources.
|
|
9- |
Students analyze theories, concepts and facts of international relations methodologically.
|
|
10- |
Students have communications and computer skills required in the field of international relations.
|
|
11- |
Students contribute to national and international development by becoming aware of ethics, social justice, basic rights and environmental protection.
|
|
12- |
Students use their good command of second foreign language.
|
|
13- |
Students conduct a scientific study in the field of international relations both individually and as a part of a group.
|
|
14- |
Students use their presentation skills on the basis of their theoretical knowledge of international issues.
|
|
15- |
Students use their theoretical applied knowledge of administrative sciences, protocol, public ethics and legislation.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
20
|
20
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R. R. Palmer, Joel Colton, A History of the Modern World , McGraw Hill, Inc, New York 1992
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Geoffrey Parker: Compact History of the World. London: Times books, 2002.
Agatha Ramm: Europe in the Nineteenth Century 1789-1905. London, New York: Longman, 1984.
William Woodruff: A Concise History of the Modern World. London: Abacus, 2005.
Alan Farmer, An Introduction to Nineteenth Century European History, 1815-1914, Hodder and Stoughton, 2001.
|
|