Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMRE TOPRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
|
Dersin tanımı
|
Yönetim bilimi, eğitim ve okul yönetimi, okul yönetiminde rol oynayan ögeler, okulda yönetim süreçleri (örgütleme), okulda yönetim süreçleri (karar verme, iletişim), okulda yönetim süreçleri (eşgüdümlüme, planlama), okulda yönetim süreçleri (etki, değerlendirme), eğitim programının yönetimi, öğrenci hizmetlerinin yönetimi, insan kaynaklarının yönetimi, genel hizmetlerin yönetimi, okul-çevre ilişkileri, okul yöneticisinin davranışı.
|
1- |
Yönetim Bilimi
|
2- |
Eğitim ve Okul Yönetimi
|
3- |
Okuldaki Mevcut Sistem
|
4- |
Bir Okulu Etkili Hale Getirme
|
5- |
Okulda Yönetim Süreçleri (Karar Verme, İletişim vb.)
|
6- |
Okuldaki Vizyon ve Değişimi Yönetme
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Okul Yönetiminde Liderlik
|
9- |
Öğrenen Örgüt Olarak Okul ve Gelişimi
|
10- |
Okulu Zeki Bir Örgüt Haline Getirme
|
11- |
İnsan Kaynaklarının Yönetimi
|
12- |
Genel Hizmetlerin Yönetimi, Eğitim Programının Yönetimi, Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi
|
13- |
Okul-Çevre İlişkileri
|
14- |
Okul Yöneticisinin Davranışı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönetim Bilimi ve Okul Yönetimi Hakkında Temel Kavramları Tanımlama
|
2- |
Okul Yönetiminde Rol Oynayan Ögeleri Tartışabilme
|
3- |
Okulda Yönetim Süreçlerini Söyleme
|
4- |
Eğitim Programının, insan Kaynaklarının ve Genel Hizmetlerin Yönetimini açıklama
|
5- |
Okul-Çevre ilişkileri ve Okul Yöneticisinin Davranışını Söyleme
|
6- |
Örgüt Geliştirmeye Yönelik Bir Proje Hazırlama
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
7
|
98
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Haydar Taymaz (2000), Okul Yönetimi, Pegem A Yayınları.
Musa Gürel (2005), Okul Yönetimi, Eğitim Kitabevi.
İrfan Erdoğan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları
|
|