Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim (y.lisans) > KLASİK SİYASAL DÜŞÜNCELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK SİYASAL DÜŞÜNCELER İkinci düzey HİT 570 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TURHISH
Eğitimin dili
Koordinatör DOÇ. DR. İSMAİLCAN DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli FACE TO FACE-CONFERENCE
Dersin amacı Understanding political ideas
Dersin tanımı Understanding the historical background of Political Thoughts

Dersin içeriği
1- Eski Yunanda siyasal düşünceler
2- Sofistlerin siyasal düşüncesi
3- Sokrates siyasal düşüncesi
4- Platon siyasal düşüncesi
5- Aristoteles siyasal düşüncesi
6- Helenistik Dönemde siyasal düşünce
7- Roma Dönemi siyasal düşünce
8- Ortaçağda siyasal düşünce
9- Ortaçağda siyasal düşünce
10- Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
11- Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
12- Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
13- Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
14- Fransız İhtilali
15- Fransız İhtilali
16- Günümüzde siyasal düşünce
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1- Antik Yunan’da öne çıkan siyasal düşünceleri öğrenir.
2- 2- Orta Çağ''''daki siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
3- 3- Aydınlanma Dönemi siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
4- 4- Fransız Devrimi ve sonrasında ortaya çıkan siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sokratesten Jakobenlere Batida Siyasal Düsünceler- Mehmet Ali Ağaoğulları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar