Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > SİYASİ TARİH I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİYASİ TARİH I Birinci düzey D-ULS201 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ÖCAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ÖCAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders başlangıcından 17. yüzyıla kadar siyasi tarihi analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders ile öğrenciler, başlangıcından 17. yüzyıla kadar önemli gelişmeler ve dönüm noktalarını değerlendirmek için küresel ölçekteki önemli tarihsel gelişmeler, fetih, göç, ticaret ve kültürel etkileşim üzerine bilgi kazanırlar.

Dersin içeriği
1- Tarih ve Tarih Kavramının Farklı Anlamları
2- Başlangıçtan 10. yüzyıla Kadar Siyasi Gelişmeler
3- 10. Yüzyıla Kadar Iktisadi Iklim
4- Başlangıçtan 10. yüzyıla Kadar Siyasi Tarihin Toplumsal Dinamikleri
5- 11 ve 13 Yüzyıllar Arası Dönemin Siyasal Dinamikleri
6- 11 ve 13 Yüzyıl Arasında Toplumsal Dinamikler
7- 11 ve 13. Yüzyıl Arası Iktisadi Iklim
8- Ara Dönem Sınavı
9- 14 Ve 15. Yüzyılın Siyasi Dinemikleri 10.
10- 14 ve 15. Yüzyıllar Boyunca Toplumsal Dinamikler
11- 14 ve 15. Yüzyılların Iktisadi Iklimi
12- 16 ve 17. Yüzyılların Siyasi Dinamikleri 13.
13- 16 ve 17. Yüzyılların Toplumsal Dinamikleri
14- 16 ve 17. Yüzyılların Iktisadi Iklimi
15- Genel Tekrar
16- Yılsonu Sınavı
17- Yılsonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu ders ile öğrenciler siyasi tarihi disiplinler arası bir yaklaşımla analiz eder.
2- Bu ders ile öğrenciler siyasi gelişmeleri kendi özgün bağlamlarında değerlendirir.
3- Bu ders ile öğrenciler, güncel gelişmeleri tarihsel bir bakış açısıyla analiz eder.
4- Bu ders ile öğrenciler birincil kaynakları kullanır.
5- Bu ders ile öğrenciler geçmiş ile bugün arasında ilişki kurar.
6- Bu ders ile öğrenciler yüzyıllardır devam eden toplumsal siyasal ve ekonomik iklimi analiz eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir Armaoğlu, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Siyasi Tarih-1. Cilt (1918-1994), Oral Sander, İmge Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar