Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ II |
Birinci düzey |
İNŞ 219 |
Zorunlu |
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DR. UĞUR DURAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı ikinci sınıf mühendislik öğrencilerine fourier serileri, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi diferansiyel denklemler, vektör analizi, limit ve süreklilik, gradyant, diverjans, rotasyon, maksimum ve minimum ve çok katlı integral ile ilgili temel kavramları vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Eğrisel integraller, Green teoremi, Yüzey integralleri, Stokes ve Diverjans teoremleri, Diferansiyel Denklemler, Adi diferansiyel denklemler, Birinci mertebeden yüksek derecede diferansiyel denklemler, yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler, Sabit katsayılı diferansiyel denkleme dönüşebilen denklemler, Lineer diferansiyel denklem sistemleri, Diferansiyel denklemlerin seri ile çözümü, Laplace dönüşümü.
|
1- |
Eğrisel integraller.
|
2- |
Green teoremi, Yüzey integralleri.
|
3- |
Stokes ve Diverjans teoremleri.
|
4- |
Stokes ve Diverjans teoremleri.
|
5- |
Diferansiyel Denklemler, Adi diferansiyel denklemler.
|
6- |
Diferansiyel Denklemler, Adi diferansiyel denklemler.
|
7- |
Birinci mertebeden yüksek derecede diferansiyel denklemler
|
8- |
Birinci mertebeden yüksek derecede diferansiyel denklemler
|
9- |
Yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler.
|
10- |
Yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler.
|
11- |
Sabit katsayılı diferansiyel denklemler
|
12- |
Lineer diferansiyel denklem sistemleri
|
13- |
Diferansiyel denklemlerin seri ile çözümü
|
14- |
Laplace dönüşümü.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Farklı diferansiyel denklem çeşitlerini tanır.
|
2- |
Diferansiyel denklemleri kullanarak matematiksel model kurar
|
3- |
Diferansiyel denklemlerin farklı mühendislik alanlarındaki uygulamasını öğrenir
|
4- |
Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümünü öğrenir.
|
5- |
Birinci derece diferansiyel denklemlerini çözer ve uygulamalarını öğrenir.
|
6- |
Yüksek derecede diferansiyel denklemleri çözer ve uygulamalarını öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Diferansiyel Denklemlerin Temelleri (Çeviri Nagle Saff Snider), Prof. Dr. Ogün Doğru.
Yüksek Matematik Cilt3 Prof. Ahmet Karadeniz
Mühendislikte Diferansiyel Denklemler, Z. Recebli, M. Özkaymak, H. Kurt
Modern Uygulamalı Diferansiyel Denklemler, Prof. Dr. Yaşar Pala
|
|