Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Türk Dili ve Edebiyati > CEZA HUKUKU ÖZEL HÜKÜMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CEZA HUKUKU ÖZEL HÜKÜMLER Birinci düzey HK303 5 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HÜSEYİN ERTUĞRUL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders teorik olarak verilmektedir. Teorik kısım tamamlandıktan sonra öğrencilerle derste pratik çalışmalar yapılmaktadır.
Dersin amacı Ceza hukukunda çeşitli özel suç tiplerinin açıklanmasıdır.
Dersin tanımı Bu derste, 5237 S. Türk Ceza Kanunu''''''''''''''''ndaki sistematik bölümler içerisinde; öncelikle suçların genel nitelikleri ve özellikleri, daha sonra kanundaki sıra takip edilerek 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu''''''''''''''''ndaki önemli bazı suç tipleri inceleme konusu edilmektedir.

Dersin içeriği
1- Türk Ceza Hukuku Sistemi ve 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu'nun Genel Özellikleri Hakkında Genel Giriş
2- 5237 Sayılı TCK Özel Hükümlere Giriş
3- Uluslararası Suçlar
4- Hayata Karşı Suçlar
5- Vücut Bütünlüğüne Karşı Suçlar
6- Vücut Bütünlüğüne Karşı Suçlar Devam
7- Cinsel Dokunulmazlığa Suçlar
8- Hürriyete Karşı Suçlar
9- Hürriyete Karşı Suçlar Devam
10- Malvarlığına Karşı Suçlar
11- Malvarlığına Karşı Suçlar Devam
12- Genel Tehlike Yaratan Suçlar
13- Kamu Sağlığına Karşı Suçlar
14- Kamu Güvenine Karşı Suçlar
15- Genel Ahlaka Karşı Suçlar
16- Aile Düzenine Karşı Suçlar
17- Ekonomi,Sanayi ve Ticaret Alanına İlişkin Suçlar
18- Bilişim Alanında İşlenen Suçlar
19- Kamu İdaresinin Güvenilirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar
20- Adliyeye Karşı Suçlar

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Ceza Kanunu’ndaki suç tiplerini, korunan hukuksal değere göre sınıflandırır.
2- Suç tiplerinin yapısını değerlendirir.
3- Suçlar arasındaki bağlantıları ve farklılıkları ifade eder.
4- Somut olaylarda farklı suç tiplerini tespit ederek, failin sorumluluğunu belirler.
5- Özel ceza kanunlarda öngörülmüş olan suç tiplerini analiz eder.
6- Bir olayda gerçekleşen birden fazla suçu ayırt eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve Edebiyatı alanında, edindiği bilgi ve becerileri kullanır. Sosyal bilimlerin diğer alanlarında yürütülen çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Türk Dili ve Edebiyatı sahasına giren eserleri okuma, anlama, inceleme ve yorumlama konusunda kuram ve yöntemleri öğrenir ve bunları eserler üzerinde eleştirel bir bakış açısıyla uygular. Kişisel ve kurumsal gelişimini tamamlayarak planlar.
3- Türk Dili ve Edebiyatı alanında kazandığı bilgi, beceri ve yetkinliklerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
4- Türk Dili ve Edebiyatı alanında, bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak nicel ve nitel verilerle bilgileri düzenler, iletir, saklar; kişi ve kurumlarla paylaşır.
5- Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi edinir. Bu yabancı dil bilgisiyle kendi alanındaki bilgileri takip eder ve kullanır.
6- Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu etkinliklerin düzenlenmesinde etkin rol alır.
7- Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik ve ahlaki değerleri gözeterek kalite yönetim süreçlerine uygun davranır.
8- Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Türkçeyi doğru, güzel ve etkin kullanmayı öğrenerek iletişim kurma becerisini geliştirir. Anlama, yorumlama ve çözümleme yetkinliğine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanır.
10- Türk dilinin tarihi lehçelerinin yazıldığı alfabeleri öğrenir. Bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya ve Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak metinler üzerinde kültürel, dini, dilbilimsel incelemeler ve değerlendirmeler yapar.
11- Türk dilinin çağdaş lehçelerinin yazıldığı alfabeleri öğrenir. Bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya ve Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilimi ve dilbilgisi incelemeleri yapar.
12- Yeni Türk Edebiyatı alanının tarihi dönemlerine ve edebiyat tarihçiliğine uygun olarak, bilimsel bir şekilde incelemeler ve değerlendirmeler yapar. Dönemlerin tarihini, evrelerini, gelişimini, özelliklerini öğrenerek dönemlere hâkim olan başlıca akım, ekol, edebî çevre, yazar ve şairleri manzum ve mensur eserleriyle açıklar.
13- Eski Türk Edebiyatı tarihini araştırır ve öğrenir. Eski Türk edebiyatı manzum ve mensur metinlerini Osmanlı Türkçesi alfabesiyle okur ve günümüz harflerine aktarır. Bu metinler üzerinde nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme çalışmaları yapar ve gerekli yöntemleri öğrenir. Eski Türk edebiyatında kullanılan nazım şekillerini kavrar ve aruz bilgisi edinir.
14- Türk halk edebiyatının ortaya çıkışını sağlayan sözlü, yazılı ve elektronik kültür ortamlarını kavrar; sözlü kültürün temel niteliklerini öğrenerek halk edebiyatı metinleri üzerinde inceleme ve değerlendirme yapar. Bu metinlerin hangi temel esaslar üzerine inşa edildiğini kavrayarak anonim, âşık ve tekke edebiyatı çevresinde şekillenen halk edebiyatının tarihi ve sosyo-kültürel gelişimine vakıf olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 4 36
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     192
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tezcan, Durmuş/ Erdem, M. Ruhan/ Önok, R. Murat, Ceza Özel Hukuku, 18. Baskı, Ankara 2020; Artuk, M. Emin/ Gökcen, Ahmet, Ceza Hukuku Özel Hükümler, 18. Baskı, Ankara 2019.
Yardımcı Kaynaklar 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu, Yargıtay kararları.

Ders ile ilgili dosyalar