Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yr. Doç. Dr. Leyla Leblebici KOÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORIK
|
Dersin amacı
|
Öğrenci''ye YL Tez hazırlama aşamasında veya alan araştırmasında yardımcı olacak analiz tekniklerinin bigisayar uygulaması yardımıyla öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Temel istatistik ve hipotez testleri, SPSS ile uygulamalar
|
1- |
Temel İstatistikte Kullanılan Kavramlar, Tanımlar
|
2- |
Veri Toplama ve Örnekleme Yöntemleri
|
3- |
Bilgisayar Uygulama 1: Veri Girişi ve Grafikler
|
4- |
Bilgisayar Uygulama 2: Özet İstatistiklerin Elde Edilişi ve Yorumlanışı
|
5- |
İstatistiki Tahmin Süreci: Nokta ve Güven Aralığı Tahmini
|
6- |
İstatistikte Hipotez Testleri Giriş
|
7- |
Bilgisayar Uygulama 3: Nokta Tahmini ve Güven Aralığı Tahminlemesi (Ortalama, Oran, Ortalama Farkı)
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
Bilgisayar Uygulama 3: Hipotez Testleri Giriş: Ortalama, Oran, Ortalama Farkı (Gruplar Bağımsız)
|
10- |
Hipotez Testleri ve Bilgisayar Uygulama 5: Ortalama Farkı (Gruplar Bağımlı)
|
11- |
Hipotez Testleri ve Bilgisayar Uygulama 6: Tek Yön ANOVA Analizi & Normallik Varsayımı Testleri ve Normalleştirme
|
12- |
Hipotez Testleri ve Bilgisayar Uygulama 8: Parametrik Olmayan Testler
|
13- |
Doğrusal Regresyon Denklemi 1; Tahmin ve Yorum.
|
14- |
Doğrusal Regresyon Denklemi 2; Tahmin Sonrası Doğrusal Sınırlandırma Testleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örneklem ve olasılık Konusunun anlaşılması
|
2- |
Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçülerinin hesaplanıp, yorumlanması
|
3- |
Değişkenler arasındaki ilişkilerin araştırılması
|
4- |
Bilgisayar programları yardımıyla bir takım çıktıların elde edilmesi ve yorumlanması
|
5- |
Sosyal bilimlerde verinin elde edilişi ve değerlendirilişi ile ilgili temel yöntemler ve bu yöntemlerin kullanılışı
|
6- |
SPSS programı ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi (Veri girişi ve basit analizler)
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
|
|
2- |
Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
8
|
4
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum (Şener Büyüköztürk) &
SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Ş. Kalaycı)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri (U. E. EYMEN)
|
|