Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TÜRK KLASİK MÜZİĞİ REPERTUARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK KLASİK MÜZİĞİ REPERTUARI I Birinci düzey MÜZ227 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı UZMAN CENGİZ KILIÇ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk Klasik Müziği Solfeji ve Kuramı dersinde öğrenilen makam ve usul örneklerine uygun eserlerin uygulamalı olarak öğretilmesi. Türk Klasik Müziği Repertuarı dağarcığının oluşturulması.
Dersin tanımı Geleneksel Türk Müziği Nazariyat sistemi içerisinde yer alan ses sistemi, makamlar ve usullerin pekiştirilmesi için, Türk Müziğinde kullanılan sözlü eser form biçimlerinin uygulamalı olarak örnek eserler üzerinde işlenişini kapsar.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
2- Birlikte şakı söylemenin kuralları ve ses nefes çalışması
3- Çargâh Makamı’nda ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
4- Buselik Makamı ve küçük usullerden seçilen örnek eser.
5- Kürdi Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
6- Rast Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
7- Uşşak Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Beyati Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
11- Ortalama Hicaz makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
12- Hicaz Hümayun Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
13- Hicaz Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
14- Öğrenilen eserlerin usul vurularak uygulamalı olarak tekrar edilmesi.
15- Genel tekrar.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Basit Makamlar’da ve küçük usullerde seçilen örnek eserler. Basit Makamlar ( Çargah, Buselik, Kürdi, Rast, Uşşak, Beyati, Hicaz Ailesi Makamları, Hicaz Hümayun, Hicaz), 2 zamanlıdan 8 zamanlıya kadar olan küçük usullerde seçilen şarkı formunda eserleri usul vurarak ses ve nefes tekniklerini kullanarak seslendirir.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ÖZKAN, İ. Hakkı; Türk Müziği Nazariyatı Solfeji Usulleri, İstanbul 1987. KUTLUĞ, Fikret; Türk Musikisinde Makamlar, İstanbul 2000. YILMAZ, Zeki; Türk Musikisi Dersleri, İstanbul 1983.
Yardımcı Kaynaklar TRT; Ankara-İstanbul Radyoları Arşiv Kaynakları.

Ders ile ilgili dosyalar