Giriş | English

Lisans > Hukuk Fakültesi > Hukuk > İNFAZ VE DENETİMLİ SERBESTLİK HUKUKU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNFAZ VE DENETİMLİ SERBESTLİK HUKUKU Birinci düzey SHK324 Seçmeli 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön lisans öğrencileri (Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır).
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAHMUT GÖKPINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Cezaevi idaresi ve İnfaz Hukuku’nun temel kavram, ilke, amaçlarını ve işleyişini öğrencilere açıklanmasıdır.
Dersin tanımı Bu derste infaz hukukuna ilişkin temel kavramlar, infazın tarihçesi, cezaların infazı, yaptırım türlerine göre infaz şekilleri, infaz hukukuna ilişkin temel kurumlar, ceza evleri ve tutukevlerinin çeşitleri, teşkilatı, görevleri gibi konular incelenmektedir.

Dersin içeriği
1- İnfaz hukukunun temel kavramları
2- İnfaz hukukuna ilişkin temel ilkeler
3- Ceza ilamlarının infazı ve infaz sistemleri
4- Ceza kavramı, nitelikleri ve infazı ve infazın planlanması
5- Hükümlünün hakları ve yükümlülükleri
6- İnfaz kurumlarında uygulanacak rejim
7- Ceza infaz kurumlarında düzen ve güvenlik
8- Hükümlülerin nakli, tahliye hazırlığı ve infaz sonrası
9- İnfaz kurumları
10- İnfaz kurumlarının idaresi ve infaz personeli
11- Cezanın infazına ara verilmesi ve infazı engelleyen nedenler
12- Özel infaz şekilleri
13- Tutukluluğun infazı
14- İnfaz muhakemesi ve denetlenmesi
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Suçun ortaya çıkışı ve cezalandırmanın amacını öğrenir
2- Hükümlünün sorumluluk ve haklarını öğrenir
3- Ceza infazının organizasyonu, sistemi ve denetimi usulünü öğrenir
4- İnfaz şekillerini öğrenir
5- Cezaevi idaresi teşkilatını öğrenir
6- Güvenlik tedbirlerinin infazı ve Denetimli Serbestlik usulünü öğrenir
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2- Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3- Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
4- Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
5- Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
6- Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
7- Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
8- Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
10- Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
11- Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
12- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
13- Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
15- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
16- Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17- Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
18- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
19- Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
20- Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 30 30
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnfaz Hukuku Ders Kitabı, Prof. Dr. Veli Özer ÖZBEK, Seçkin Yayınevi, 3. Baskı.
Yardımcı Kaynaklar 5275 Sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun

Ders ile ilgili dosyalar