Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK |
Üçüncü düzey |
Y111 D1 |
|
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencisi Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HALİT CANATAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Hamiyet ALTUNTAŞ, Prof.Dr.Halit Canatan, Prof.Dr. Zuhal HAMURCU, Doç. Dr. Serpil TAHERİ, Doç. Dr. Elif Funda ŞENER, Doç. Dr. Ahmet EKEN, Dr. Öğr. Üyesi Nazmiye BİTGEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Venhar ÇINAR, Arş.Gör.Muazzez DERYA ANDEDEN, Arş. Gör. Kübra Aslan
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik,
|
Dersin amacı
|
Tıbbi biyoloji ve hücre moleküler biyolojisinde temel kavramları öğretmek, bu kavramların diş hekimliğinde önem ve kullanımlarına dikkat çekmek
|
Dersin tanımı
|
Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanındaki temel konuların diş hekimliği öğrencilerine Anlatılması
|
1- |
Tıbbi Biyoloji ve Genetiğe Giriş
Canlıların orijini
Prokaryotik, ökaryotik hücreler
|
2- |
Canlılıkta Makro moleküller,
Hücre inceleme teknikleri
|
3- |
Hücre Zarı, yapısı, fonksiyonları,
Ektsra selüler matriks ve hücreler
arası bağlantılar
|
4- |
Hücre organelleri ve fonksiyonları, çekirdek ve oluşumları
|
5- |
DNA yapısı ve özellikleri
DNA replikasyonu
|
6- |
RNA yapısı ve özellikleri,
Protein sentezi
|
7- |
Gen aktivitelerinin kontrolü- 1, Gen aktivitelerinin kontrolü-2
|
8- |
Mutagenez, mutasyon türleri ve oluş mekanizmaları, mutajenler
|
9- |
Hücre bölünmeleri, Hücre döngüsü, hücre döngüsünün kontrol mekanizmaları
|
10- |
Mozaiklik ve şimerizm, Mendeliyen kalıtım-1,
Mendeliyen kalıtım-2, Mendeliyen olmayan kalıtım
|
11- |
Sitogenetik
|
12- |
İmmunobiyoloji
|
13- |
Epigenetik Regülasyon ve DNA Metilasyonu
|
14- |
Hücrelerarası haberleşme
|
15- |
Hücre yaşlanması ve DNA tamir mekanizmaları
|
16- |
Hücre Ölümleri
|
17- |
Tıbbi Biyoloji ve Genetikte güncel teknikler
|
18- |
Kök hücre biyolojisi
|
19- |
Genom yapısı
|
20- |
Kanser moleküler biyolojisi
|
1- |
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Alanında Temel Seviyede Bilgi Verilmesi
|
2- |
-
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
110
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir.
2.Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
3.Prof Dr.Halil Kasap (Editör), Prof Dr. Mülkiye Kasap, Prof. Dr. Osman Demirhan, Prof. Dr. Davut Alptekin, Doç. Dr. Ümit Lüleyap, Doç. Dr. Ayfer Pazarbaşı, Öğr. Gör. Dr. A. İrfan Güzel. (2010) Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Nobel Kitabevi, ISBN 978-605-397-059-0, Adana.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili makaleler ve Web sayfaları
|
|