Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > REGÜLER MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REGÜLER MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ-II İkinci düzey MAT 502 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Çeşitli limitleme metodları tanımları verilerek, bu metodlar arasındaki ilişkiler, hangi şartlarda birbirlerini gerektirdiği konuları üzerinde durulmaktadır.
Dersin tanımı Kuvvetli regüler matrisler, Banach limitleri, sayma fonksiyonları, sınırlı yakınsaklık alanları, düzgün limitlenebilen diziler, matris cümleleri, matris normları.

Dersin içeriği
1- Kuvvetli Regüler Matrisler
2- Özel Tipten Bazı Matrisler
3- İlgili Teoremler
4- Evrensel Tauber Teoremi
5- 1. ve 2. Kategoriden Cümleler
6- Tanım ve İlgili Teoremleri
7- Sınırlı Diziler
8- Sınırlı Yakınsaklık Alanları
9- Düzgün Limitlenebilen Diziler
10- ARA SINAV
11- Sınırlı Yakınsaklık Alanlarının Kesişimi
12- Matris Cümleleri
13- Dizilerin Limitleri Üzerine Sınırlamalar
14- Matris Normları
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuvvetli Regüler Matrisleri, Özel Tipten Bazı Matrisleri tanımlar
2- Sınırlı Yakınsaklık Alanları, Düzgün Limitlenebilen Dizileri öğrenir ve uygular
3- Matris Cümlelerini öğrenir ve uygular
4- Matris Normlarını öğrenir ve uygular
5- Sınırlı Dizileri tanımlar
6- 1. ve 2. Kategoriden Cümleleri öğrenir ve uygular
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- G.M. PETERSEN; Regular Matrix Transformations, McGraw-Hill,London, 1966. 2- Doç.Dr. Öner ÇAKAR; Regular Matris Transformasyonları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili kitap ve makaleler

Ders ile ilgili dosyalar