Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PARÇACIK FİZİĞİ-I |
İkinci düzey |
FİZ 570 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMRAH TIRAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Temel parcaciklari ve aralarindaki etkilesimleri ogrenmek.
|
Dersin tanımı
|
Parcacik fiziginin temel kavramlarını ve parçaıklar arasındaki etkilesimleri tanımlar ve standart model hakkinda bilgi sahibi verir.
|
1- |
Temel parçacıklar
|
2- |
Parçacıklar ve etkileşmeleri
|
3- |
Newton ve Einstein mekaniğinde kütle enerji ve
momentum.
|
4- |
Kuvvet ve alanlar
|
5- |
Kuvvet ve alanlar
|
6- |
Atomik ve nükleer reaksiyonlar
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Zayıf ve kuvvetli etkileşmeler
|
9- |
Zayıf ve kuvvetli etkileşmeler
|
10- |
Yüksek enerji fiziği
|
11- |
Yüksek enerji fiziği
|
12- |
Hızlandırıcılar
|
13- |
Hızlandırıcılar
|
14- |
Yarıyıl sonu sınavı.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
|
2- |
Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir.
|
3- |
Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
|
4- |
Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir.
|
5- |
Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Metropoliten ve Bölge Planlama
|
|
2- |
Kentsel Tasarım
|
|
3- |
Kentsel Koruma
|
|
4- |
Kent ve Planlama Tarihi
|
|
5- |
Ekolojik Planlama
|
|
6- |
Kent Ekonomisi
|
|
7- |
Kent Sosyolojisi
|
|
8- |
Kentsel Coğrefya
|
|
9- |
Konut ve Gayrimenkul Değerleme
|
|
10- |
Planlamada Etik
|
|
11- |
Sanat ve Estetik
|
|
12- |
Bilimsel Araştırma ve Yöntemleri
|
|
13- |
Kent Morfolojisi
|
|
14- |
Haritacılık Bilgisi
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
20
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
70
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Introduction to elementary particle physics , David Griffiths
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|