Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > PARÇACIK FİZİĞİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PARÇACIK FİZİĞİ-I Üçüncü düzey FİZ 570 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRAH TIRAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Temel parcaciklari ve aralarindaki etkilesimleri ogrenmek.
Dersin tanımı Parcacik fiziginin temel kavramlarını ve parçaıklar arasındaki etkilesimleri tanımlar ve standart model hakkinda bilgi sahibi verir.

Dersin içeriği
1- Temel parçacıklar
2- Parçacıklar ve etkileşmeleri
3- Newton ve Einstein mekaniğinde kütle enerji ve momentum.
4- Kuvvet ve alanlar
5- Kuvvet ve alanlar
6- Atomik ve nükleer reaksiyonlar
7- Ara sınav
8- Zayıf ve kuvvetli etkileşmeler
9- Zayıf ve kuvvetli etkileşmeler
10- Yüksek enerji fiziği
11- Yüksek enerji fiziği
12- Hızlandırıcılar
13- Hızlandırıcılar
14- Yarıyıl sonu sınavı.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
2- Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir.
3- Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
4- Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir.
5- Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   70

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Introduction to elementary particle physics , David Griffiths
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar