Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ - II |
Birinci düzey |
ELIT102 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Edebiyata Giriş I
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN BAKTIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. HASAN BAKTIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Düz anlatım, öğrenci sunumu, sınıf tartışması, dijital kaynaklar
|
Dersin amacı
|
Eski Çağ İngiliz Edebiyatı, Ortaçağ İngiliz Edebiyatı, Rönesans Dönemi İngiliz Edebiyatını tarigi bağlamı içinde anlatmak.
|
Dersin tanımı
|
Eski çağ İngiliz Edebiyatından başlayarak Ortaçağ ve Rönesans Döneminde kaleme alınan İngiliz Edebiyatından faklı türlerdeki metinlerin tarihi, sosyal ve kültürel bağlamda incelenmesi. Bu dönemlerde yaşayan İngiliz Edebiyatı yazarlarının tanıtılması. adı geçen dönemlerin, yazarların ve metinlerin eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi.
|
1- |
Eskiçağ İngiliz Edebiyatı: Destanlar ve sözlü edebiyat
|
2- |
Beowulf ve balladlar
|
3- |
Eskiçağda İngiltere: siyasi, sosyal ve kültürel bağlam
|
4- |
Ortaçağ İngiliz Edebiyatı: Şiir, Tiyatro ve Düzyazı
|
5- |
Ortaçağ Tiyatrosu: Morality, Miracle, Mystery Plays. Everyman
|
6- |
Geoffrey Chaucer: Hayatı ve Eserleri: Canterbury Hikayeleri
|
7- |
Ortaçağda İngiltere: sosyal hayat, siyasi yapı ve kültür
|
8- |
Rönesans Dönemi İngiliz Edebiyatı: Tiyatro, Şiir ve Düzyazı
|
9- |
Rönesans Dönemi İngiliz Tiyatrosu: Shakespeare ve Çağdaşları
|
10- |
Rönesans Dönemi Tiyatro eserlerinden seçmeler
|
11- |
Rönesans Dönemi İngiliz Şairler ve Şiirlerden Seçmeler: Sonneler
|
12- |
Rönesans Dönemi İngiliz Edebiyatında Düzyazı: Çeviriler, Nesir ve Gezi Edebiyatından Seçmeler
|
13- |
Rönesans Dönemi Siyasi, Sosyal ve Kültürel Bağlam
|
14- |
Dönemlerden seçme eserlerin okunması, analiz edilmesi ve karşılaştırmalı incelenmesi.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Eskiçağ, Ortaçağ ve Rönesans İngiliz Edebiyatı konusunda bilgi sahibi olmak.
|
2- |
İngiliz Edebiyatının ortaya çıkışı ve gelişimini kendi bağlamı içinde değerlendirmek.
|
3- |
Eskiçağ, Ortaçağ ve Rönesans dönemlerinde yazılan eserler ve yazarlar konusunda bilgi sahibi olmak.
|
4- |
Eskiçağ, Ortaçağ ve Rönesans dönemi İngiliz Edebiyatınıve kaleme alınan farklı edebiyat türlerini karşılaştırmalı olarak analiz etmek.
|
5- |
-Edebiyat, kültür ve insan ilişkisini tarihi bağlam içinde anlayabilmek.
|
6- |
Farklı, eleştirel ve özgür düşünme becerileri geliştirebilmek.
|
7- |
Edebiyat, toplum ve siyaset ilişkisini açıklayabilmek.
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
|
|
3- |
İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
|
|
4- |
İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
|
|
5- |
Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
|
|
6- |
İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
|
|
8- |
Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
|
|
10- |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
11- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
|
|
12- |
Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
|
|
13- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
|
|
14- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
|
|
15- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
|
|
16- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
|
|
17- |
Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
|
18- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
|
|
19- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
|
|
20- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
127
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Genel toplam
|
|
50
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cleanth Brooks and Robert Penn Warren: Understanding Poetry, Rinehart, 1976
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Abrams. M. H. A Glossary of Literary Terms. 6th Edition. Fort Worth: Harcourt, 1992.
-Alison, Booth, and Kelley J. Mays. The Norton Introduction to Literature. 10th edition. W.W. Norton and Company, 2010.
Brooks and Warren, Understanding Poetry, NY: Holt..., 1976.
Damrosch, Leopold. et al. Adventures In English Literature. Harcourt Brace Jovanovich Publishers, 1980.
-Gardner, Helen, The New Oxford Book of English Verse 1250 – 1950 , New York and London: 1972.
-Jacobus, Lee A. The Bedford Introduction to Drama Sixth Edition. USA: University of Conneticut, 2009.
-Kennedy, X. J. An Introduction to Poetry, 8th ed. New York: HarperCollins, 1994.
-Perrine, L. Literature: Structure, Sound, and Sense. Eighth Edition. New York:Heinle, 2001.
|
|