Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > MEDYA TAKİP 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA TAKİP 1 Birinci düzey JDE 323 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, şu ana kadar edinilmiş Japonca seviyesini gazete okuma ve okunanları tartışma yoluyla daha da yükseltmektir. Ayrıca, Japon medyasında çıkan Türkiye ve dünyanın durumu ile ilgili haberlerle öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Japon medyasında yer alan her türlü (ulusal ve uluslararası ekonomik, siyasi, kültürel vs.)olaylar ve haberlerin takip edilip, rapor haline getirilerek sınıf ortamında haberle ilgili sunumun yapıldığı derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği, yöntemi ve işleyici konusunda bilgi edinir. Medya nedir? Medya Takip nedir? sorularıyla öğrencilerin mevcut bilgileriyle fikir alışverişi yapılır. Ardından, medya ve medya takip terimlerinin tanımı yapılarak öğrencilere medya türleri anlatılır. Internette yer alan japon medya sitelerinin tanıtımı yapılır. Bu sitelerden alınan bir haber, nasıl rapor olarak hazırlanıp sunulucağı konusunda bilgi verilir ve haberler izletilir.
2- Aşağıdaki 3 büyük gazete ve web sayfaları ile başka haber siteleri tanıtılır. 1. Mainichi shinbun 2. Asahi shinbun 3. Yomiuri shinbun 4. diğer haber siteleri.
3- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
4- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
5- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
6- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
7- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
8- Ara Sınav
9- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
10- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
11- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
12- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
13- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
14- Öğrenciler haftanın ya da günün haberlerini sunar. Haber alanları her sunumda farklıdır. (Ekonomi, siyasi, bilim, sanat, kültür vs.) Sunum yapacak öğrenci hazırladığı PP ile sunum yapar. Diğer öğrencilerin soruları ve habere dair görüşleri alınarak soru cevap yöntemiyle ders işlenir. Her derste en az 8 haber izlenmiş ve değerlendirilmiş olunur.
15- Yarı yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japon medya..sını takip eder ve yorumlar.
2- Japon medyası ile günlük gelişen siyasi, kültürel ve spor vs. olayları konusunda bilgi sahibi olur.
3- Japon medyasında yer alan haberleri Türkçe rapor haline getirir.
4- Japon medyasındaki haberleri Turkçe sunarak, etrafındakileri bilgilendirir.
5- Japon medyası ile Türk medyası arasında karşılaştırma yapar.
6- Eş zamanlı olarak Türk ve Japon gündemini takip ederek haberci gözüyle yorumlar.
7- Japon medyasında dış haberleri izleyerek onların olayı hangi yönüyle ekrana yansıttığını görür.
8- Karşılaştırma yapar.
9- Japoncadaki habercilik dilini öğrenir.
10- ---

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar http://www3.nhk.or.jp/news/ http://mainichi.jp/ http://www.yomiuri.co.jp/ http://www.asahi.com/ http://www.news24.jp/

Ders ile ilgili dosyalar