Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EDEBİYAT VE TOPLUMSAL KİMLİK I |
Üçüncü düzey |
TDE 685 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HİLAL AKÇA ÖCAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Hilal Akça
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Hilal Akça
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Edebiyat ve Toplum İlişkisi kurmak.
|
Dersin tanımı
|
Edebiyat ve toplum ilişkisi bağlamında kimlik inşası gerçekleştirmek.
|
1- |
Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
|
2- |
Sosyolojinin Kuramsal Açılımları
|
3- |
Sosyoloji-Sanat-İdeoloji ve Toplumsal Hayat
|
4- |
Edebiyat ve Toplum İlişkisi Üzerine
|
5- |
Edebiyat ve Toplum Üzerine İlk Çalışmalar
|
6- |
Edebiyat ve Toplum Üzerine İlk Çalışmalar
|
7- |
Kimlik Nedir?
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Kimlik İnşası
|
10- |
Milli Kimlik
|
11- |
Türk Kimliği
|
12- |
Ulusal Kimlik
|
13- |
Ulusal Alegori
|
14- |
Vatan kavramı üzerine değerlendirme.
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sosyolojinin Kuramsal Açılımlarını kavrar.
|
2- |
Sosyoloji-Sanat-İdeoloji ve Toplumsal Hayat arasında ilişki kurar.
|
3- |
Edebiyat ve Toplum İlişkisini değerlendirir.
|
4- |
Kimlik kavramını kavrar.
|
5- |
Kimlik inşasını kavrar.
|
6- |
Milli kimlik inşasını kavrar.
|
7- |
Türk kimliğini sorgular.
|
8- |
Ulusal kimliği kavrar.
|
9- |
Ulusal alegoriyi kavrar.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
|
|
16- |
Akademik çevreyi tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
5
|
80
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
4
|
64
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
4
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
4
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ergun, Doğan (2000); Kimlikler Kıskacında Ulusal Kişilik, İstanbul: İmge Yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Huyssen, Andereas (1999); Alacakaranlık Anıları, (Kemal Atakay), İstanbul: Metis.
Drl. Pultar, Gönül (2009); Kimlikler Lütfen, Ankara: ODTÜ Yay.
Drl. Tezcan, Baki, Karl. K.. Barbır (2012); Osmanlı Dünyasında Kimlik ve Kimlik Oluşumu, İstanbul Bilgi Ün. Yay.
Anderson, Benedict (2015); Hayali Cemaatler, (Çev. İskender Savaşır), İstanbul: Metis.
Shayegan, Daryush (2007); Yaralı Bilinç (Çev. Haldun Bayrı), İstanbul: Metis.
Neyzi, Leyla (2004); Ben Kimim?, (çev. Hande Özkan), İstanbul: İletişim.
Lingis, Alphonso (1997); Ortak Birşeyleri Olmayanların Ortaklığı, İstanbul: Ayrıntı.
ÖZBUDUN, Sibel (1999), Yabancılaşma, İstanbul: Öteki Yay.
BUDAK, Ali (2017), Roman, Kimlik, Kültür, İstanbul: Bilge Kültür Sanat
Drl. Durakbaşa, A., N.A. Şirin Öner, F. Karapehlivan Şenel (2014); Yurttaşlığı Yeniden Düşünmek, İstanbul Bilgi Ün. Yay.
Bozdoğan, Sibel (2015); Modernizm ve Ulusun İnşası, İstanbul: Metis.
Mardin, Şerif (114); Türk Modernleşmesi, İstanbul: İletişim.
|
|