Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > EDEBİYAT VE TOPLUMSAL KİMLİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EDEBİYAT VE TOPLUMSAL KİMLİK I Üçüncü düzey TDE 685 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HİLAL AKÇA ÖCAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Hilal Akça
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Hilal Akça
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Edebiyat ve Toplum İlişkisi kurmak.
Dersin tanımı Edebiyat ve toplum ilişkisi bağlamında kimlik inşası gerçekleştirmek.

Dersin içeriği
1- Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
2- Sosyolojinin Kuramsal Açılımları
3- Sosyoloji-Sanat-İdeoloji ve Toplumsal Hayat
4- Edebiyat ve Toplum İlişkisi Üzerine
5- Edebiyat ve Toplum Üzerine İlk Çalışmalar
6- Edebiyat ve Toplum Üzerine İlk Çalışmalar
7- Kimlik Nedir?
8- ARA SINAV
9- Kimlik İnşası
10- Milli Kimlik
11- Türk Kimliği
12- Ulusal Kimlik
13- Ulusal Alegori
14- Vatan kavramı üzerine değerlendirme.
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyolojinin Kuramsal Açılımlarını kavrar.
2- Sosyoloji-Sanat-İdeoloji ve Toplumsal Hayat arasında ilişki kurar.
3- Edebiyat ve Toplum İlişkisini değerlendirir.
4- Kimlik kavramını kavrar.
5- Kimlik inşasını kavrar.
6- Milli kimlik inşasını kavrar.
7- Türk kimliğini sorgular.
8- Ulusal kimliği kavrar.
9- Ulusal alegoriyi kavrar.
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 5 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ergun, Doğan (2000); Kimlikler Kıskacında Ulusal Kişilik, İstanbul: İmge Yay.
Yardımcı Kaynaklar Huyssen, Andereas (1999); Alacakaranlık Anıları, (Kemal Atakay), İstanbul: Metis. Drl. Pultar, Gönül (2009); Kimlikler Lütfen, Ankara: ODTÜ Yay. Drl. Tezcan, Baki, Karl. K.. Barbır (2012); Osmanlı Dünyasında Kimlik ve Kimlik Oluşumu, İstanbul Bilgi Ün. Yay. Anderson, Benedict (2015); Hayali Cemaatler, (Çev. İskender Savaşır), İstanbul: Metis. Shayegan, Daryush (2007); Yaralı Bilinç (Çev. Haldun Bayrı), İstanbul: Metis. Neyzi, Leyla (2004); Ben Kimim?, (çev. Hande Özkan), İstanbul: İletişim. Lingis, Alphonso (1997); Ortak Birşeyleri Olmayanların Ortaklığı, İstanbul: Ayrıntı. ÖZBUDUN, Sibel (1999), Yabancılaşma, İstanbul: Öteki Yay. BUDAK, Ali (2017), Roman, Kimlik, Kültür, İstanbul: Bilge Kültür Sanat Drl. Durakbaşa, A., N.A. Şirin Öner, F. Karapehlivan Şenel (2014); Yurttaşlığı Yeniden Düşünmek, İstanbul Bilgi Ün. Yay. Bozdoğan, Sibel (2015); Modernizm ve Ulusun İnşası, İstanbul: Metis. Mardin, Şerif (114); Türk Modernleşmesi, İstanbul: İletişim.

Ders ile ilgili dosyalar