Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > MESLEKİ İNGİLİZCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE I Birinci düzey SFİZ409 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Temel seviyede İngilizce
Eğitimin dili Türkçe ve İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KEVSER ŞAHİN TIRAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRAH TIRAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilimsel ingilizceyi anlamak için Fizik ve temel bilimlerdeki terminolojiyi ingilizce öğrenme ve uygulamalı çalışmalar (sunumlar vb.) yapmak.
Dersin tanımı Bilimsel İngilizce''deki temel kavramların öğrenilmesi için uygulamalı çalışmaların yapılması.

Dersin içeriği
1- Malzemelerin özelliklerinin tanımlanması
2- Görünüş ve renklerin tanımlanması
3- Basit bir olay ve deneyin tanımlanması
4- Alıştırmalar ve uygulamalar
5- Sınıflandırma ve tanımlamalar
6- Matematiksel ve fiziksel İşlemlerin tanımlanması
7- Fizik konularından örnekler verilmesi
8- Alıştırmalar ve uygulamalar
9- Popüler bilimden örneklendirmeler yapılması
10- Talimatlar ve açıklamalar
11- Uluslararası bir deneyin incelenmesi ve tanımlanması
12- Alıştırmalar ve uygulamalar
13- Sebep ve sonuç ilişkilerinin kurgusu ve tanımlanması
14- Karşılaştırma ve zıtlıklar
15- Benzerlikler
16- Sunumlar ve farklı alanlardan örneklerin verilmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Malzemelerin özellikleri anlamak
2- Görünüş ve renkleri tanımak
3- Basit bir olay ve deneyi anlamak
4- Bir olayı tanımlamak
5- Benzerlikleri ortaya koymak
6- Sebep ve sonuçları ortaya koymak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basic English for Science by Peter Donovan Oxford University Press
Yardımcı Kaynaklar Academic Writing Skills Supplementary Material by Duygu Dinç Kurtul, Esra Karayazıcı, Fahri Öz

Ders ile ilgili dosyalar