Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > EM UYUMLULUK, GİRİŞİMİN MODELLENMESİ VE SİMULASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EM UYUMLULUK, GİRİŞİMİN MODELLENMESİ VE SİMULASYONU İkinci düzey EEM 592 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sınıf dersleri
Dersin amacı Elektronik devre ve cifazlarda ortaya çıkan Elektromanyetik girişimin kavranması, modellenmesi ve bilgisayarlı simülasyonu
Dersin tanımı Elektronik devre ve cifazlarda ortaya çıkan Elektromanyetik girişimin kavranması, modellenmesi ve bilgisayarlı simülasyonu

Dersin içeriği
1- EM Uyumluluk ve girişimle ilgili temel kavramlar
2- EM çevre ve Girişim modeli
3- EM emisyon: ışınan
4- EM emisyon: iletilen
5- Devre ve cihaz bileşenlerinde EM girişim etkileri
6- Modelleme ve simülasyon yaklaşımının temelleri
7- Pasif elemanların EM girişim özellikleri ve modelleri
8- Aktif elemanların EM girişim özellikleri ve modelleri
9- İletilen girişimlerin modellenmesi
10- İletilen girişimlerin simülasyonu
11- Işınan girişimlerin modellenmesi
12- Işınan girişimlerin simülasyonu
13- Ekranlama model ve simülasyon incelemesi
14- Fark modlu/ortak modlu iletilen girişimin model ve simülasyon incelemesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
3- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Archambeault, B. R., Ramahi, O. M., & Brench, C. (2012). EMI/EMC computational modeling handbook. Springer Science & Business Media.
Yardımcı Kaynaklar Kodali, V. P. (1996). Engineering electromagnetic compatibility: principles, measurements, and technologies.

Ders ile ilgili dosyalar