Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STRENGTH OF MATERIALS-II |
Birinci düzey |
ME 206 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ UMUT ÇALIŞKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa Kemal Apalak
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. UMUT ÇALIŞKAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Uygulamalı mühendislik mekaniğinin prensiplerinin teorisini, temellerini ve uygulamasını öğrenciye göstermek ve kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarının oluşturulması, kirişlerin eğilmesi, kompozit kirişler, kirişlerin elastik-plastik davranışları, kayma gerilmesi, kayma gerilmesi akışı, kayma merkezi, dairesel millerde burulma, burulmadan kaynaklana kayma gerilmesi, burulma açısı, güç iletim millerinin tasarımı, dairesel kesitli olmayan millerde burulma, kirişlerin sehimi, enerji yöntemleri, kolonların burkulması gibi problemlerde öğrencinin problem analizi ve çözümünde uygulama kabiliyetini oluşturmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Uygulamalı mühendislik mekaniğinin prensiplerinin teorisini, temellerini ve uygulamasını öğrenciye göstermektir.
|
1- |
Kesme kuvveti ve eğilme momenti kavramları, kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarının çizilmesi, maksimum kesme kuvveti ve eğilme momentinin değerinin ve yerinin bulunması.
|
2- |
Singülarite fonksiyonlarını kullanarak kesme kuvveti ve eğilme momentinin bulunması.
|
3- |
Kirişlerde basit eğilme, kirişlerde normal ve kayma gerilmeleri.
|
4- |
Kompozit kirişlerin eğilmesi.
|
5- |
Kesmeli eğilme.
|
6- |
Eğilmeye maruz kirişlerin elastik-plastik davranışları
|
7- |
Eksene dik yüklemelerden dolayı oluşan kayma gerilmeleri, kayma merkezi.
|
8- |
Dairesel millerde burulma ve burulmadan dolayı oluşan kayma gerilmelerinin ve burulma açısının bulunması.
|
9- |
Dairesel olmayan millerde burulmadan dolayı gerilmelerin ve burulma açısının bulunması.
|
10- |
Burulmaya maruz dairesel millerde plastik deformasyonlar.
|
11- |
Kirişlerde sehim ve eğim hesabının integrasyon metodu ile yapılması.
|
12- |
Singülarite metodu ile kirişlerde sehim ve eğim hesabı.
|
13- |
Kolonların burkulması.
|
14- |
Enerji metodları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir kirişin kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarını çizebilmek, singularite fonksiyonlarını kullanarak kesme kuvveti ve eğilme momentini tespit edebilmek
|
2- |
Kirişlerde basit eğilme, eğilme gerilmesi ve kompozit kirişlerin eğilmesi konularında bilgi sahibi olmak ve eğilmeye maruz kirişlerin elastik-plastik davranışlarını analiz edebilmek
|
3- |
Kesmeli eğilme, eksene dik yüklemeden dolayı oluşan kayma gerilmesi ve kayma merkezi konularında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Dairesel ve dairesel olmayan millerde burulma, burulmadan dolayı oluşan kayma gerilmesi, burulma açısı ve burulmaya maruz millerde plastik deformasyon konularında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Kirişlerde eğim ve sehim hesabını integrasyon ve singularite metodu ile yapabilmek
|
6- |
Kolonlarda burkulma konusunda bilgi sahibi olmak
|
7- |
Enerji metodları konusunda bilgi sahibi olmak
|
8- |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi kazanmak
|
9- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
|
10- |
Mukavemet problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
2
|
50
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ferdinand P. Beer, E.R. Johnston Jr., and John T. DeWolf, Mechanics of Materials, McGraw Hill
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Roy R. Craig, Mechanics of Materials, John Wiley • Arthur P. Boresi, Richard J. Schmidt and Omar M. Sidebottom, Advanced Mechanics of Materials, John Wiley • E.J. Hearn, Mechanics of Materials vols I and II, Pergamon Press • P.W.A. Rees, Mechanics of Solids and Structures, McGraw Hill • A. Bedford and K. Liechti, Mechanics of Materials, Prentice Hall • E. Popov, Mechanics of Materials, Prentice Hall • W.A. Nash, Strength of Materials, Schaum's Outline Series
|
|