Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (y.l.) > İLERİ ENERJİ MALZEMELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ENERJİ MALZEMELERİ İkinci düzey ESM 540 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET FATİH KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET FATİH KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İleri Enerji Malzemeleri dersi, enerji üretimi, depolanması ve dönüşümünde kullanılan yenilikçi malzemelerin yapısal özelliklerini ve uygulama alanlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bataryalar, yakıt hücreleri, güneş pilleri ve süperkapasitörler gibi enerji teknolojilerinde kullanılan malzemelerin sınıflandırılması, özelliklerinin incelenmesi ve analiz edilmesi.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Enerjiye Genel Bakış
2- Enerji Malzemelerine Giriş
3- İleri Fonksiyonel Malzemelerin Özellikleri
4- Batarya Sistemleri ve Malzemeleri (Lityum-iyon piller)
5- Alternatif Batarya Teknolojileri
6- Süperkapasitörler ve Enerji Depolamada Karbon Tabanlı Malzemeler
7- Yakıt Hücreleri ve Kullanılan Malzemeler
8- Elektrolizörler ve Kullanılan Malzemeler
9- Hidrojen Üretimi ve Depolanması için Malzemeler
10- Güneş Hücreleri ve Fotovoltaik Malzemeler
11- Termoelektrik Malzemeler
12- Malzeme Karakterizasyon Teknikleri
13- Enerji Malzemelerinde Sentez Yöntemleri
14- Güncel Araştırmalar ve Literatür Taraması
15- Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enerji üretimi, depolanması ve dönüşümünde kullanılan ileri düzey malzemeleri tanımlar.
2- Farklı enerji sistemlerinde kullanılan malzemelerin yapı–özellik–performans ilişkisini açıklar.
3- Batarya, yakıt hücresi, süperkapasitör ve güneş hücresi gibi teknolojilerde kullanılan malzemeleri karşılaştırır.
4- Enerji uygulamaları için uygun malzeme seçimi yapar ve bu malzemelerin sentez–karakterizasyon süreçlerini değerlendirir.
5- Güncel enerji malzemeleri literatürünü analiz ederek araştırma yapma becerisi kazanır.
6- Sürdürülebilir enerji sistemleri için çevresel ve ekonomik açıdan uygun malzeme geliştirme yaklaşımlarını yorumlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 12 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar