Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > İLERİ TEKNOLOJİ MALZEMELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ TEKNOLOJİ MALZEMELERİ İkinci düzey MBM 543 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SELDA TOPÇU ŞENDOĞDULAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı --
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere özel kullanım alanlarına sahip alternatif malzemeler hakkında ileri seviyede bilgilerin verilmesidir.
Dersin tanımı Biyomalzemeler, şekil hafızalı alaşımlar, seramik-metaller, intermetalikler, çelikler, balistik malzemeler, yüksek sıcaklık malzemeleri.

Dersin içeriği
1- Mühendislik malzemelerine giriş
2- Biyomalzemeler
3- Şekil hafızalı alaşımlar
4- Süper alaşımlar
5- Seramik-metaller
6- Boşluklu malzemeler
7- İntermetalikler
8- Metalik camlar
9- Metal matrisli kompozitler
10- Çelikler
11- Demir dışı metaller ve alaşımları
12- Fonksiyonel kademeli malzemeler
13- Balistik malzemeler
14- Yüksek sıcaklık malzemeleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- özel kullanım alanı ve amaçları olan malzemeleri tanıyacak
2- malzemelerin özellik ve üretim yöntemlerini öğrenecek
3- hangi malzemeyi nerede ne zaman kullanacağını öğrenecek
4- farklı malzemeleri karşılaştırabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı "yok"
Yardımcı Kaynaklar "yok"

Ders ile ilgili dosyalar