Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSKELET KAS FİZYOLOJİSİ |
Üçüncü düzey |
FZY 638 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURCAN DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Bekir Çoksevim
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Salime Tek
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunumlar, İnteraktif, Eğitim CD''leri ve Animasyonlar yoluyla...
|
Dersin amacı
|
Hareket sistemini oluşturan iskelet kaslarının fonksiyonel özelliklerini açıklamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Vücut ağırlığının önemli bir kısmını oluşturan kinesyolojik nitelik kazandıran bu sistemin tüm niteliklerini kapsar.
|
1- |
Hareket sistemleri ve İskelet kasları
|
2- |
Kasılmanın mekaniği, kasılma tipleri
|
3- |
İskelet kaslarının kasılma özellikleri
|
4- |
Kasların kasılma çeşitleri
|
5- |
Çizgili kaslarda kasılmanın moleküler temeli
|
6- |
Kasılmanın yapısal ve fonksiyonel kontrolü
|
7- |
Kalp kasının kasılma özellikleri
|
8- |
Kalp kasında kasılmanın moleküler temeli
|
9- |
Kasılmayı kontrol eden aracı madde ve reseptörler
|
10- |
Kasılmada rol oynayan iyon ve kanallar ve kalsiyun kanalları
|
11- |
Nöro-musküler kavşak ve Asetilkolin
|
12- |
Kasların kinesyolojik yönden değerlendirilmesi
|
13- |
Doğumsal ve sonradan oluşan kas hastalıkları
|
14- |
Dönem Ödevi ve Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kasların vücutta dağılım oranları ve görevleri hakkında bilgilendirebilme,
|
2- |
Kasların çeşitleri ve görevleri konusunu açıklayabilme,
|
3- |
Hücresel ve moleküler düzeyde kasılmayı anlatabilme,
|
4- |
Tüm kasların fonksiyonel özellikleri hakkında bilgi verebilme,
|
5- |
Farklı kasların kasılma mekaniğini açıklayabilme,
|
6- |
Kasların kullandıkları enerji hk bilgi verebilme,
|
7- |
Kasların ürettiği güç, kuvvet, hız, çeviklik, çabukluk gibi konularda bilgi sunabilme,
|
8- |
Kinezyolojik özellikleri hk değerlendirme yapabilme,
|
9- |
Bir takım rahatsızlar ile oluşan sorunları açıklayabilme..
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|