Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > KEDİ VE KÖPEKLERİN BESLENME HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KEDİ VE KÖPEKLERİN BESLENME HASTALIKLARI İkinci düzey VİH 539 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner fakültesi mezunları bu derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Kedi ve Köpeklerde beslenme hastalıklarının öğretir
Dersin tanımı Bu ders Kedi ve Köpeklerde beslenme ve gıdaya bağlı hastalıkları öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Beslenmeye bağlı mide hastalıkları 1
2- Beslenmeye bağlı mide hastalıkları 2
3- Beslenmeye bağlı mide hastalıkları 3
4- Beslenmeye bağlı barsak hastalıkları 1
5- Beslenmeye bağlı barsak hastalıkları 2
6- Beslenmeye bağlı karaciğer hastalıkları 1
7- Beslenmeye bağlı karaciğer hastalıkları 2
8- Beslenmeye bağlı karaciğer hastalıkları 3
9- sınav
10- Beslenmeye bağlı üriner sistem hastalıkları 1
11- Beslenmeye bağlı üriner sistem hastalıkları 2
12- Vitamin mineral yetersizlikleri 1
13- Vitamin mineral yetersizlikleri 2
14- İz element eksiklikleri 1
15- İz element eksiklikleri 2
16- sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci kedi ve köpeklerin beslenme hastalıkları öğrenir.
2- Bu dersi alan öğrenci kedi ve köpeklerin beslenme hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
3- Bu dersi alan öğrenci kedi ve köpeklerin beslenme hastalıklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
4- Bu dersi alan öğrenci kedi ve köpeklerin beslenme hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
5- Bu dersi alan öğrenci kedi ve köpeklerin beslenme hastalıklarının tedavisini öğrenir.
6- Bu dersi alan öğrenci kedi ve köpeklerin beslenme hastalıklardan korunmayı öğrenir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karnivorların İç Hastalıkları, Prof. Dr. Tarık Bilal, 2004
Yardımcı Kaynaklar The Merck Veterinary Manual, 8 Edt, Aiello, SE, 1998

Ders ile ilgili dosyalar