Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > TEMEL LABORATUVAR BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL LABORATUVAR BİLGİSİ Birinci düzey GZM 214 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa ÖZDEMİR
Dersin veriliş şekli Teorik ve Pratik
Dersin amacı Bu dersin amacı temel laboratuvar ilkelerini ve genel laboratuvar prosedürlerini öğretmektir.
Dersin tanımı Bu dersin tanımı temel laboratuvar ilkelerini ve genel laboratuvar prosedürlerini öğretmektir.

Dersin içeriği
1- Güvenli çalışmanın önemi
2- Laboratuvar alet ve ekipmanları
3- Çözelti hazırlama
4- Laboratuvarda yapılan fiziksel analizler
5- Yemlerden analizler için örnek alma
6- Yemlerin kimyasal analizlere hazırlanması
7- Kuru madde analizi
8- Ham kül analizi
9- Ara sınav
10- Ham yağ analizi
11- Ham protein analizi
12- ADF(asit deterjanda çözünmeyen lifler) analizi
13- NDF(nötr deterjanda çözünmeyen lifler) analizi
14- Ham selüloz analizi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Laboratuarda güvenli çalışmanın önemi kavranır
2- Laboratuarda ilk yardımın öğrenilir
3- Laboratuarda bulunan kimyasal madde, alet ve cihazlar öğrenilir
4- Laboraturda başkalarını düşünmenin önemini öğrenirler
5- Çevreye karşı duyarlı olmanın önemi öğrenilir
6- Laboratuarda gerekli kuralları öğrenilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı CANEL, M. Laboratuvar Güvenliği, A. Ü. Fen Fak. Yayınları, 2003 YILMAZ, Laboratuvarda Güvenli Çalışma, H.Ü. Yayınları, 2004 Sağlık Bakanlığı Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Basılı ve internet kaynakları

Ders ile ilgili dosyalar