Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > HİDRODİNAMİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİDRODİNAMİK-I İkinci düzey İNŞ 540 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. DR. MÜCELLA İLKENTAPAR
Dersin veriliş şekli Sınıfta sunum
Dersin amacı Akışkanlar mekaniği ile ilgili kavram ve kanunların anlaşılmasını, bu bilgilerin pratik mühendislik problemlerinde kullanabilirliğini sağlamak.
Dersin tanımı İleri akışkanlar mekaniği kavram, kanun ve uygulamalarının paylaşımı.

Dersin içeriği
1- Hidrostatik
2- Gerçek akışkan hareketinin matematiksel tanımlanması ve temel denklemlerin analiz yöntemleri
3- Kontrol hacmi yaklaşımı ile kütlenin korunumu
4- Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentumun korunumu
5- Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentum momentinin korunumu
6- Kontrol hacmi yaklaşımı ile enerjinin korunumu
7- Diferansiyel yaklaşım ile kütlenin korunumu
8- Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme
9- Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme
10- Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu
11- Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu
12- Türbülanslı akımın analizi
13- Türbülanslı akımın analizi
14- Türbülanslı akımda hız profilleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akışkanların fiziksel özelliklerini öğrenecekler
2- Akışkanlarda basınç kavramı ve değılımını öğrenecekler
3- Akışkanların kinematik özelliklerini öğrenecekler
4- Süreklilik denklemi ve kullanımı hakkında bilgi edinecekler
5- Enerji denklemi ve kullanımı hakkında bilgi edinecekler
6- Akışkanlar mekaniği uygulamalar yapmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hydraulics in Civil and Environmental Engineering, Chadwick A., Morfett J., Taylor & Francis Group. Funndamentals of Fluid Mechanics, Evett J.B., Liu C. McGraw-Hill.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar