Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Doğum ve Kadin Hast.hemşireliği(doktora) > AVRUPA'DA DİNİ HAYAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA'DA DİNİ HAYAT Üçüncü düzey DKA413 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Avrupada''da din olgusunun tarihsel sürçteki durumu ve Avrupa''da İslam gerçekliği hakkında bilgi sahibi yapmak.
Dersin tanımı İslam''ın Avrupa''daki durumunu Hıristiyanlıkla kıyaslayarak Avrupa''daki dini hayatın görünümü hakkında yorumlar yapmaya yardımcı olur.

Dersin içeriği
1- Avrupa''nın oluşumu
2- Modern Dünyada İslam
3- Avrupa islamı
4- Dünya devletleri ve İslam ülkelerinin durumu
5- Modernizmin sorunları
6- İslamın entegrasyonu
7- Geçmişte Avrupa-İslam ilişkileri
8- Son yüzyılda dinin ve İslamın yükselişi
9- Günümüzde Avrupa-İslam ilişkileri
10- Küreselleşme ve göç
11- İslamofobi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünya siyasetinde Müslümanların yerini bilme
2- Modern dünyada İslam ve geleceği bilme
3- Modern dünyada Avrupa nın yerini bilme
4- Modern dünyayı tanıma
5- Avrupa''da İslam''ın geleceği
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkisi, İSAM yay.
Yardımcı Kaynaklar Grace Davie Modern Avrupa da Din, Küre yayınları

Ders ile ilgili dosyalar