Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > GİRİŞİMCİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GİRİŞİMCİLİK Birinci düzey HİT 237 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN KÖSE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans, film izleme, tartışma, iş planı hazırlama ve sunma
Dersin amacı Öğrencilerin, iş kurma konusunda temel bilgi gereksinimini sağlamak.
Dersin tanımı Başarılı işletme kurabilmek için gerekli olan iş planı kavramı hakkında bilgilendiren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Girişimciliğin Tanımı, Türkiye’de ve Dünyada Girişimcilik Tarihi
2- Girişim Kurma Süreci
3- Ülkemizde Girişimcilik, KOSGEB Danışmanlığı, Tecrübe Paylaşımı ve Örnek Girişimciler
4- Girişimin Markalaşma Yolculuğu, Lora Medya Örneği Tecrübe Paylaşımı ve Kadın Girişimcilik
5- Halkla İlişkilerde Girişimcilik
6- Dijital Girişimcilik
7- İşletmelerde Yönetim Fonksiyonu, Yönetim Anlayışı
8- İşletmelerde Pazarlama Fonksiyonu
9- İşletmelerde İnsan Kaynakları Fonksiyonu
10- İşletmelerde Üretim Fonksiyonu
11- Tecrübe Paylaşımı ve Örnek Girişimciler
12- Tecrübe Paylaşımı ve Örnek Girişimciler
13- Tecrübe Paylaşımı ve Örnek Girişimciler
14- Tecrübe Paylaşımı ve Örnek Girişimciler
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler girişimcilik kavramını ve özelliklerini öğrenir.
2- Öğrenciler iş fikri geliştirme ve iş modellemesi yapar.
3- Öğrenciler iş planı kavramı ve öğelerini (pazar araştırma, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finansal plan) öğrenir ve uygulama çalışmalarını yapar.
4- İş planının yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları öğrenir ve kendi planlarını hazırlarlar; Örnek girişimciler ile tecrübe paylaşımına katılır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar