Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (y.l.) > İLERİ ISI GEÇİŞİ- II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ISI GEÇİŞİ- II İkinci düzey MKM 552 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DOĞAN ERDEMİR
Dersin veriliş şekli SINIFTA YÜZ YÜZE
Dersin amacı ISI TAŞINIMI PROBLEMLERİNE DETAYLI OLARAK İNCELEMEK VE KÜTLE GEÇİŞİ PROBLEMLERİNİ ANLAMA VE ÇÖZME BECERİSİ KAZANDIRMAK.
Dersin tanımı ISI TAŞINIMI VE KÜTLE GEÇİŞİ İLE ALAKALI PROBLEMLER

Dersin içeriği
1- ISI TAŞINIMINA GİRİŞ
2- ISI TAŞINIMINA GİRİŞ
3- BOYUT ANALİZİ, BOYUTSUZ SAYILAR
4- BOYUT ANALİZİ, BOYUTSUZ SAYILAR
5- ISI TAŞINIMI PROBLEMLERİ
6- ISI TAŞINIMI PROBLEMLERİ
7- ARA SINAV
8- ISI TAŞINIMI VE KÜTLE GEÇİŞİ BENZEŞİMİ
9- KÜTLE GEÇİŞİNDE KULLANILAN BOYUTSUZ SAYILAR
10- KÜTLE GEÇİŞİ PROBLEMLERİ
11- KÜTLE GEÇİŞİ PROBLEMLERİ
12- KÜTLE GEÇİŞİ PROBLEMLERİ
13- KÜTLE GEÇİŞİ PROBLEMLERİ
14- KÜTLE GEÇİŞİ PROBLEMLERİ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ISI TAŞINIMI PROBLEMLERİNİ ÇÖZEBİLMEK
2- BOYUT ANALİZİ YAPABİLMEK
3- BOYUTSUZ SAYILARLA ÇALIŞMAK
4- KÜTLE GEÇİŞİ PROBLEMLERİNİ ÇÖZEBİLMEK
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 4 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 7 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ISI VE KÜTLE GEÇİŞİNİN TEMELLERİ, INCROPERA
Yardımcı Kaynaklar ISI VE KÜTLE TRANSFERİ, YUNUS ALİ ÇENGEL

Ders ile ilgili dosyalar