Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ KUŞAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Ali KUŞAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, Konuların öğrencilerle tartışarak anlatılması
|
Dersin amacı
|
Din Psikolojisinin başlangıçtan günümüze geliş serüveni ve iniş çıkış dönemlerinin ve bu dönemlerde psikoloji ile olan ilişkisinin tanınması
|
Dersin tanımı
|
Din psikolojisinin tarihsel gelişimini din-psikoloji ilişkisi ekseninde tanıtmaya çalışan bir derstir.
|
1- |
Modern psikolojinin felsefe temelleri
|
2- |
Wilhelm Wundt'u çalışmaları
|
3- |
Psikoloji Okulları:
yapısalcılık ve din
|
4- |
İşlevselcilik ve Din
|
5- |
Davranışçılık ve din
|
6- |
Gestalt psikolojisi ve din
|
7- |
Psikanaliz ve din: Freud ve din
|
8- |
C. Gustav Jung ve din
|
9- |
Hümanistik psikoloji ve din
|
10- |
Transpersonel psikoloji ve din
|
11- |
Muhtemel sınav haftası
|
12- |
Din Psikolojisinin Gelişme safhaları
|
13- |
Din Psikolojisinin Çöküşü ve Yeniden Doğuşu ili ilgili Teoriler
|
14- |
Din psikolojisinin güncel araştırma alanları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci:
Psikoloji tarihini bilir
|
2- |
Psikoloji tarihinde ortaya çıkan ekolleri bilir
|
3- |
Psikoloji ekollerinin dine bakışlarını bilir
|
4- |
Din Psikolojisinin iniş ve yükseliş dönemlerini ve nedenlerini bilir
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
|
|
2- |
Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
|
|
3- |
Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
8
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
2
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Duane P. Schultz ve Sydney Ellen Schultz; Modern Psikoloji Tarihi, çev. Yasemin Aslay, İstanbul, 2001.
Richard L. Gorsuch; Din Psikolojisi, çev. Ali Kuşat, ERÜ İlahiyat Fak. Dergisi, S.10 1988, ss. 225-249.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|