Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (k.kale Ün.ort.doktora) > DİN PSİKOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN PSİKOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ Üçüncü düzey FDB571 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, Konuların öğrencilerle tartışarak anlatılması
Dersin amacı Din Psikolojisinin başlangıçtan günümüze geliş serüveni ve iniş çıkış dönemlerinin ve bu dönemlerde psikoloji ile olan ilişkisinin tanınması
Dersin tanımı Din psikolojisinin tarihsel gelişimini din-psikoloji ilişkisi ekseninde tanıtmaya çalışan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Modern psikolojinin felsefe temelleri
2- Wilhelm Wundt'u çalışmaları
3- Psikoloji Okulları: yapısalcılık ve din
4- İşlevselcilik ve Din
5- Davranışçılık ve din
6- Gestalt psikolojisi ve din
7- Psikanaliz ve din: Freud ve din
8- C. Gustav Jung ve din
9- Hümanistik psikoloji ve din
10- Transpersonel psikoloji ve din
11- Muhtemel sınav haftası
12- Din Psikolojisinin Gelişme safhaları
13- Din Psikolojisinin Çöküşü ve Yeniden Doğuşu ili ilgili Teoriler
14- Din psikolojisinin güncel araştırma alanları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci: Psikoloji tarihini bilir
2- Psikoloji tarihinde ortaya çıkan ekolleri bilir
3- Psikoloji ekollerinin dine bakışlarını bilir
4- Din Psikolojisinin iniş ve yükseliş dönemlerini ve nedenlerini bilir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
2- Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
3- Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Duane P. Schultz ve Sydney Ellen Schultz; Modern Psikoloji Tarihi, çev. Yasemin Aslay, İstanbul, 2001. Richard L. Gorsuch; Din Psikolojisi, çev. Ali Kuşat, ERÜ İlahiyat Fak. Dergisi, S.10 1988, ss. 225-249.
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar