Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > ENVIRONMENTAL CHEMISTRY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENVIRONMENTAL CHEMISTRY İkinci düzey CHEM-504 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders verme
Dersin amacı Çevrenin önemini ve çevre koruma ve onarma prensiplerini öğretme.
Dersin tanımı Bur ders çevre kavramı; geçmiş, günümüz ve gelecek açısından değerlendirmeler; çevre için tehditler ve önleme yöntemleri; ve kullanılamayan veya bozulmuş çevreyi onarma yöntemlerini konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş - genel kavramlar
2- Dünyanın oluşumu ve yapısı
3- Yer kabuğu - hareketliliği, bileşenleri, bileşen dağılımları ve doğal kaynaklar
4- Doğal döngüler
5- Çevre şartları - geçmiş, hal ve gelecek
6- Ara sınav
7- Çevreyi korumanın önemi
8- Çevre kirlenmesi - nedenler ve yapılması gerekenler
9- Hava kirliliği ve önleme yöntemleri
10- Su kaynakları ve korunması
11- Su arıtma yöntemleri
12- Toprak onarma yöntemleri
13- Atık yönetimi
14- Diğer çevre kirlilikleri - radyoaktivite, ses, gürültü ve görüntü
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyanın oluşumu ve yapısını anlama
2- Çevre kavramı ve önemini anlama
3- Doğal dengeleri ve korunmalarının önemini kavrama
4- Çevre kirliliğini ve türlerini anlama
5- Çevre kirlenmesinin sonuçlarını ve önlenmesi öğrenme
6- Doğal kaynakların nasıl korunabileceğini öğrenme
7- Atık yönetimini anlama
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 6 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Her ders öncesi konuyla ilgili okuma önerileri.

Ders ile ilgili dosyalar