Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ UYGULAMA |
Birinci düzey |
MU301 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERCAN YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
BÜTÜN ÖĞRETİM ELEMANLARI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ-YÜZE VE UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan öğrencilerin Bahçe Bitkilerinde yapılan kültürel ve teknik uygulamalar ve laboratuvar analizleri konusunda pratik kazanması hedeflenmektedir
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin derslerde aldıkları ekim, dikim, bakım ve mücadele ve laboratuvar analizleri konularındaki teorik bilgileri pekiştirmek amacıyla bu işlemlerin bizzat yaptırılarak öğretilmesini yapsayan bir derstir.
|
1- |
Meyvecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
|
2- |
Sebzecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
|
3- |
Bağcılık alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
|
4- |
Bahçe ürünlerinin muhafazası ve pazara hazırlanması alanında derim sonrası uygulamalar ile kalite kontrol analizleri
|
5- |
Süs bitkileri alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile kalite analizleri
|
6- |
Tohum çimlendirme ve canlılık testleri.
|
7- |
Su kültürünün kurulması ve çalışma prensiplerinin anlatılması
|
8- |
DNA''nın çıkartılması ve görüntülenmesi
|
9- |
Meyve ağaçlarında dal yapılarının incelenmesi
|
10- |
Seraların tanıtılması ve sera yapılarının anlanda gösterilmesi
|
11- |
-
|
12- |
-
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Sebze yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
2- |
Meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
3- |
Bağ yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
4- |
Süs bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
5- |
Bahçe bitkilerinin çiçek yapılarının tanıması, polen canlıklık ve çimlenme testlerinin yapılması
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
|
|
2- |
Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
|
|
3- |
Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
|
|
5- |
Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
|
|
6- |
Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
|
|
7- |
Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
|
|
8- |
Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
|
|
9- |
Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
|
|
10- |
Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
|
|
11- |
Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
|
|
12- |
Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
|
|
13- |
Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
|
|
14- |
Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
|
|
15- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
|
|
17- |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
|
|
18- |
Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
|
|
19- |
Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
|
|
20- |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
10
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
70
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Y.S. AĞAOĞLU, H. ÇELİK, M. ÇELİK, Y. FİDAN, Y. GÜLŞEN, A. GÜNAY, N. HALLORAN, İ. KÖKSAL, R. YANMAZ (2001): Genel Bahçe Bitkileri ANKARA. S. ÖZBEK 1978. Genel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No. 128. Ders Kitabı 11. R. ÖZÇAĞIRAN 1988. Meyvecilik Tekniği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları . Bornova, İzmir. H. T. HARTMAN, D.E. KESTER, Jr.F. DEVİES, R.L. GENEVE 1997. Plant Propagation Principles and Practies. Sixth Edition, Prentice Hall, New Jersey R. ÖZÇAĞIRAN 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yayınları No: 243 R.J.
GARNER 1997. The Grafters Handbook. The Royal Horticultural Society A. GÜNAY 2005. Sebze Yetiştiriciliği (cilt II), ISBN: 975-00725-2-9. R. W. ROBİNSON, VE D.S. DECKER -WALTERS 1997. Cucurbits. CAB International, Wallingford Oxon, UK.
H. VURAL, D. EŞİYOK ve İ. DUMAN 2000. Kültür Sebzeleri. ISBN:975- 97190-0-2.
|
|