Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > MESLEKİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA Birinci düzey MU301 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ERCAN YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı BÜTÜN ÖĞRETİM ELEMANLARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
Dersin veriliş şekli YÜZ-YÜZE VE UYGULAMA
Dersin amacı Bu dersi alan öğrencilerin Bahçe Bitkilerinde yapılan kültürel ve teknik uygulamalar ve laboratuvar analizleri konusunda pratik kazanması hedeflenmektedir
Dersin tanımı Öğrencilerin derslerde aldıkları ekim, dikim, bakım ve mücadele ve laboratuvar analizleri konularındaki teorik bilgileri pekiştirmek amacıyla bu işlemlerin bizzat yaptırılarak öğretilmesini yapsayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Meyvecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
2- Sebzecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
3- Bağcılık alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
4- Bahçe ürünlerinin muhafazası ve pazara hazırlanması alanında derim sonrası uygulamalar ile kalite kontrol analizleri
5- Süs bitkileri alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile kalite analizleri
6- Tohum çimlendirme ve canlılık testleri.
7- Su kültürünün kurulması ve çalışma prensiplerinin anlatılması
8- DNA''nın çıkartılması ve görüntülenmesi
9- Meyve ağaçlarında dal yapılarının incelenmesi
10- Seraların tanıtılması ve sera yapılarının anlanda gösterilmesi
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sebze yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
2- Meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
3- Bağ yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
4- Süs bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek güz dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
5- Bahçe bitkilerinin çiçek yapılarının tanıması, polen canlıklık ve çimlenme testlerinin yapılması
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 10 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Y.S. AĞAOĞLU, H. ÇELİK, M. ÇELİK, Y. FİDAN, Y. GÜLŞEN, A. GÜNAY, N. HALLORAN, İ. KÖKSAL, R. YANMAZ (2001): Genel Bahçe Bitkileri ANKARA. S. ÖZBEK 1978. Genel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No. 128. Ders Kitabı 11. R. ÖZÇAĞIRAN 1988. Meyvecilik Tekniği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları . Bornova, İzmir. H. T. HARTMAN, D.E. KESTER, Jr.F. DEVİES, R.L. GENEVE 1997. Plant Propagation Principles and Practies. Sixth Edition, Prentice Hall, New Jersey R. ÖZÇAĞIRAN 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yayınları No: 243 R.J. GARNER 1997. The Grafters Handbook. The Royal Horticultural Society A. GÜNAY 2005. Sebze Yetiştiriciliği (cilt II), ISBN: 975-00725-2-9. R. W. ROBİNSON, VE D.S. DECKER -WALTERS 1997. Cucurbits. CAB International, Wallingford Oxon, UK. H. VURAL, D. EŞİYOK ve İ. DUMAN 2000. Kültür Sebzeleri. ISBN:975- 97190-0-2.

Ders ile ilgili dosyalar