Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > DİNLER TARİHİ KAYNAK METİNLER (İNG.)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLER TARİHİ KAYNAK METİNLER (İNG.) İkinci düzey FDB534 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör PROF. DR. KENAN HAS
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ar.Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dinler Tarihi alanında klasikleşmiş yazarlara ilişkin temel metinlerden pasajları inceleyerek farklı bakış açılarını tanıtmak ve İngilizce okuma ve anlama düzeyin geliştirmek.
Dersin tanımı Bu ders Dinler Tarihi ile ilgili çeşitli yazarlara ait İngilizce örnek metinler içerir.

Dersin içeriği
1- Dinler Tarihi disiplinin oluşum sürecinin kısa tarihçesi
2- Bağımsız bir disiplin olarak Din Biliminin gelişmesi: 1. F. MAX MÜLLER, a) "Plea for a science of religion" (from Chips from a German workshop) b) "The comparative study of religions" (from Introduction to the science of religion) 2. CORNELIS P. TIELE, "ELEMENTS OF THE SCIENCE OF RELIGION" (FROM ELEMENTS OF THE SCIENCE OF RELIGION, VOLS. I AND II) 3. PIERRE D. CHANTEPIE DE LA SAUSSAYE, "THE SCIENCE OF RELIGION" (FROM MANUAL OF THE SCIENCE OF RELIGION)
3- Diğer disiplinlerle ilişkisi: . JOHANN J. BACHOFEN, "SYMBOL AND MYTH" (FROM MYTH, RELIGION AND MOTHER RIGHT) 2. WILLIAM ROBERTSON SMITH, "THE STUDY OF THE RELIGION OF THE SEMITES" (FROM LECTURES ON THE RELIGION OF THE SEMITES)
4- 1. ALBERT SCHWEITZER, "THE QUEST OF THE HISTORICAL JESUS" (FROM THE QUEST OF THE HISTORICAL JESUS) 2. WILLIAM JAMES, "THE STUDY OF RELIGIOUS EXPERIENCE" (FROM THE VARIETIES OF RELIGIOUS EXPERIENCE)
5- 1. ANDREW LANG, "THE MAKING OF RELIGION" (FROM THE MAKING OF RELIGION) 2. ARNOLD VAN GENNEP, "ON THE METHOD TO BE FOLLOWED IN THE STUDY OF RITES AND MYTHS"
6- EMILE DÜRKHEIM, 'THE ELEMENTARY FORMS OF THE RELIGIOUS LIFE' (FROM THE ELEMENTARY FORMS OF THE RELIGIOUS LIFE)
7- 1. LUCIEN LEVY-BRUHL, 'PRIMITIVE MENTALITY' AND RELIGION (FROM HOW NATIVES THINK) 2. MAX WEBER, "SYMBOLIC MEANING AND RELIGION" (FROM THE SOCIOLOGY OF RELIGION)
8- SIGMUND FREUD, a) Religion as illusion (from The future of an illusion) b) 'The question of a Weltanschauung' (from New introductory lectures on psycho-analysis) c) The story of religion (from Moses and monotheism)
9- Özel bir araştırma alanı olarak din: 1. NATHAN SODERBLOM, 'THE ORIGIN OF THE BELIEF IN GOD' (FROM DER URSPRUNG DES GOTTESGLAUBENS) 2. WILLIAM BREDE KRISTENSEN, GOn the study of religious phenomena" (from The meaning of religion)
10- Gerardus van der Leeuw, a) 'Some recent achievements of psychological research and their application to history, in particular the history of religion' b) On 'understanding' (from Inleiding tot de theologie) to history, in particular the history of religion' c) Beauty and holiness (from Sacred and profane beauty)
11- JOACHIM WACH, a) "ON COMPARATIVE STUDIES IN RELIGION" (FROM THE COMPARATIVE STUDY OF RELIGION) b) 'THE MEANING AND TASK OF THE HISTORY OF RELIGIONS (RELIGIONSWISSENSCHAFT)'
12- Diğer disiplinlerden sonraki katkılar: 1. CARL GUSTAV JUNG, "On myths and archetypes" (from Introduction to a science of mytho¬logy) 535 2. BRONISIAW MALINOWSKI, "The study of 'primitive man' and his religion" (from Magic, science and religion)
13- Din Fenomenolojis perspektifinden bakışlar: RAFFAELE PETTAZZONI, ' "History" and "phenomenology" in the science of religion'
14- HENDRIK KRAEMER, "On the presuppositions and limits of the science of religion (from Religion and the Christian faith)"
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dinler Tarihi ile ilgili İngilizce kaynaklar hakkında genel bilgi sahibi olmak.
2- Dinler Tarihi İngilizce terminolojisine hakim olmak.
3- Dinler Tarihi ile diğer disiplinlerin birbirlerini bütünlediklerini fark etmek.
4- Din incelemesinde ortaya konulan farklı yaklaşımları fark etmek.
5- Metodun din incelemesindeki önemini kavramak.
6- Farklı metotların farklı sonuçlara götürdüğünü tespit etmek.
7- Dini olguya yaklaşımdaki farklılıkları görmek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jacques Waardenburg, Classical Approaches to the Study of Religion: Aims, Methods, and Theories of Research. 1: Introduction and Anthology, Mouton: The Hague 1973.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar