Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > BİTİRME TEZİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME TEZİ I Birinci düzey KİMS405 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALİL ŞAHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Değişik Zamanlarda Bölümdeki Bütün Öğretim Üyeleri.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Laboratuvarda Çalışanlar İçin Araştırma Görevlileri.
Dersin veriliş şekli Laboratuvarda Deneysel veya Literatür Araştırması (Derleme).
Dersin amacı Verilen Bir Konuda Öğrencinin Kendi Kendine Deneysel ve Teorik Olarak Araştırma Yeteneğinin ve Elde Ettiği Sonuçları Yazıya Geçirebilme Özelliklerinin Geliştirilmesi.
Dersin tanımı Öğrencilere deneysel veya teorik olarak araştırılacak bir konu hakkında nasıl bir çalışma planı içerisinde olması gerektiğine ve her bir basamakta nasıl hareket edeceği ve çalışmaları nasıl düzenli ve anlaşılır bir biçimde sunulacağının kavratılması ve öğretilmesidir.

Dersin içeriği
1- Çalışma konusunun belirlenmesi, Konuyla ilgili güncel literatür taramasının yapılması süreci ve Uygun bir eylem planı.
2- Gerekli halde teorik hesaplama yapılması veya deneysel çalışma yapılması. (4-5 hafta sürebilir.)
3- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
4- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
5- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
6- laboratuar çalışması
7- laboratuar çalışması
8- laboratuar çalışması
9- laboratuar çalışması
10- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi süreci.
11- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi süreci.
12- Tez yazımı ve düzeltmeler.
13- Tez yazımı ve düzeltmeler.
14- Tez yazımı ve düzeltmeler.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çalışma konusu belirlenir; güncel literatür taramasının nasıl yapılacağı öğrenilir, uygun bir eylem planı tesbit edilir.
2- Teorik hesaplama veya deneysel çalışmanın nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olunur.
3- Elde edilen sonuçların nasıl değerlendirileceği öğrenilir.
4- Çalışmanın tez haline getirilmesi aşamaları öğrenilir.
5- Öğrenciler ve öğretim üyeleri karşısında tezin nasıl savunulacağı (nasıl sunum yapılacağı) tecrübesi edinilir.
6- Öğrencinin bir araştırmayı kendi başına nasıl yapabileceğinin tecrübesi kazandırılır.
7- Öğrencinin yaptığı bir araştırmayı nasıl sunacağı becerisinin kazandırılması.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 40 2 80
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 60
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile bütün Ders Kitapları ve Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili daha önceden yayınlanmış tezler ve basılı makaleler

Ders ile ilgili dosyalar