Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, mühendislikte sistemlerin modellenmesi, analizi, ve simülasyonu için temel matematiksel kavramların ve yöntemlerin bilgisayar destekli olarak incelenmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Sistemlerin modellenmesi ve analizi için kullanılabilecek temel kavramların ve yöntemlerin bilgisayar destekli olarak incelenmesi
|
1- |
Sistem modellemeye giriş
|
2- |
Laplas dönüşümü, matrisler ve determinantlar
|
3- |
Fark eşitlikleri, durum değişkenleri ve durum denklemleri
|
4- |
Durum denklemlerinin çözümü
|
5- |
Elektriksel ve elektromekanik sistemler
|
6- |
Elektriksel ve elektromekanik sistemler
|
7- |
Transfer fonksiyonları
|
8- |
Ayrık zamanlı sistemler
|
9- |
Sistemlerin matematiksel modellemesi
|
10- |
Sistemlerin matematiksel modellemesi
|
11- |
Sistemlerin matematiksel modellemesi
|
12- |
Bilgisayar destekli doğrusal sistem modelleme ve analizi
|
13- |
Bilgisayar destekli doğrusal sistem modelleme ve analizi
|
14- |
Bilgisayar destekli doğrusal sistem modelleme ve analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
2- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
3- |
mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
4- |
verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
5- |
çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma
|
6- |
bireysel ve toplu olarak çalışabilme becerisi kazanma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
1
|
14
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• C.T. Chen, Analog and Digital Control System Design, Saunders College Pub., 1993.
• K. Ogata, Modern Control Engineering-3rd ed., Prentice-Hall, 1997.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• S.T. Karris, Signals and Systems with Matlab Applications-2nd ed., Orchard Pub., 2003.
• S.T. Karris, Numerical Analysis Using Matlab and Spreadsheets-2nd ed., Orchard Pub., 2004.
• B.P. Lathi, Signal Processing & Linear Systems, Berkeley-Cambridge Press, 1998.
|
|