Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > MÜHENDİSLİK SİSTEMLERİNİN MODELLENMESİ VE SİMULASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK SİSTEMLERİNİN MODELLENMESİ VE SİMULASYONU İkinci düzey EEM 563 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, mühendislikte sistemlerin modellenmesi, analizi, ve simülasyonu için temel matematiksel kavramların ve yöntemlerin bilgisayar destekli olarak incelenmesidir.
Dersin tanımı Sistemlerin modellenmesi ve analizi için kullanılabilecek temel kavramların ve yöntemlerin bilgisayar destekli olarak incelenmesi

Dersin içeriği
1- Sistem modellemeye giriş
2- Laplas dönüşümü, matrisler ve determinantlar
3- Fark eşitlikleri, durum değişkenleri ve durum denklemleri
4- Durum denklemlerinin çözümü
5- Elektriksel ve elektromekanik sistemler
6- Elektriksel ve elektromekanik sistemler
7- Transfer fonksiyonları
8- Ayrık zamanlı sistemler
9- Sistemlerin matematiksel modellemesi
10- Sistemlerin matematiksel modellemesi
11- Sistemlerin matematiksel modellemesi
12- Bilgisayar destekli doğrusal sistem modelleme ve analizi
13- Bilgisayar destekli doğrusal sistem modelleme ve analizi
14- Bilgisayar destekli doğrusal sistem modelleme ve analizi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
3- mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
5- çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma
6- bireysel ve toplu olarak çalışabilme becerisi kazanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • C.T. Chen, Analog and Digital Control System Design, Saunders College Pub., 1993. • K. Ogata, Modern Control Engineering-3rd ed., Prentice-Hall, 1997.
Yardımcı Kaynaklar • S.T. Karris, Signals and Systems with Matlab Applications-2nd ed., Orchard Pub., 2003. • S.T. Karris, Numerical Analysis Using Matlab and Spreadsheets-2nd ed., Orchard Pub., 2004. • B.P. Lathi, Signal Processing & Linear Systems, Berkeley-Cambridge Press, 1998.

Ders ile ilgili dosyalar