Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > BİTKİ MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİ MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ Üçüncü düzey BİY 630 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans seviyesinde Moleküler Biyoloji dersi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Mikail Akbulut
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bü ders Güncel bitki moleküler biyolojisinin güncel uygulaması şeklinde olacaktır. Ders literatür temelli olarak yapılacak olup ders notları ve okuöa listeleri ile desteklenecektir. Ödev makaleleler ve tartışmalar önceden duyurulacaktır
Dersin amacı Dersin birincil amacı öğrencilere çalışan bir bitki moleküler biyolojisi bilgisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Ders kapsamında mümkün olduğunca bitkilerle ilgili moleküler biyoloji konulrına yer verilecektir.Ders ile ilgili olan moleküler biyolojinin güncel yönleri de anlatılacaktır. Bununla birlikte bu derste genetiğe giriş veya biyokimyaya giriş derslerinin tekrarı olmayacaktır. Aynı zamanda moleküler biyoloji dersinin yerine de geçmeyecektir

Dersin içeriği
1- Derse Genel bakış, moleküler ve hücresel analizlere giriş
2- Bitki genomunun kompozisyonu
3- Kromozom yapısı, kromatinn, DNA paketleme, nükleozomlar
4- Hücre döngüsü
5- DNA Replikasyonu
6- DNA Onarımık
7- Bitki nükleer gen yapısı ve transkripsiyon
8- Ökaryotik translasyon
9- Nkleer gen düzenlenmesi
10- Bitkilerde transgen ifadesi
11- Plastid ve mitokondriyal genom yapısı ve ifadesi
12- Gen sessizleştirmesinin biyolojisi
13- Bitkilerde Genomik, Trankriptomik ve proteomik
14- Öğrenci sözlü sunuları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi tamamladıklarında öğrenciler çalışan bir bitki moleküler biyolojis bilgisi edinmiş olacaklardır
2- Öğrenciler aynı zamanda kopleks hücresel işlevlerin çözülmesinde bitki moleküler biyolojisinin nasıl uygulandığınıöğreneceklerdir
3- Moleküler ve hücresl mekanizmaların anlaşılmasında kullanılacak olan deneysel metotlar hakkında bilgi edinecektir
4- Öğrencilere moleküler ve hücre biyolojisindeki primer literatürü takip etme yeteneği kazandıracaktır
5- .
6- .
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 1 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 1 42
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 16 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 8 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar