Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİTKİ MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
BİY 630 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans seviyesinde Moleküler Biyoloji dersi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Mikail Akbulut
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bü ders Güncel bitki moleküler biyolojisinin güncel uygulaması şeklinde olacaktır. Ders literatür temelli olarak yapılacak olup ders notları ve okuöa listeleri ile desteklenecektir. Ödev makaleleler ve tartışmalar önceden duyurulacaktır
|
Dersin amacı
|
Dersin birincil amacı öğrencilere çalışan bir bitki moleküler biyolojisi bilgisi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında mümkün olduğunca bitkilerle ilgili moleküler biyoloji konulrına yer verilecektir.Ders ile ilgili olan moleküler biyolojinin güncel yönleri de anlatılacaktır. Bununla birlikte bu derste genetiğe giriş veya biyokimyaya giriş derslerinin tekrarı olmayacaktır. Aynı zamanda moleküler biyoloji dersinin yerine de geçmeyecektir
|
1- |
Derse Genel bakış, moleküler ve hücresel analizlere giriş
|
2- |
Bitki genomunun kompozisyonu
|
3- |
Kromozom yapısı, kromatinn, DNA paketleme, nükleozomlar
|
4- |
Hücre döngüsü
|
5- |
DNA Replikasyonu
|
6- |
DNA Onarımık
|
7- |
Bitki nükleer gen yapısı ve transkripsiyon
|
8- |
Ökaryotik translasyon
|
9- |
Nkleer gen düzenlenmesi
|
10- |
Bitkilerde transgen ifadesi
|
11- |
Plastid ve mitokondriyal genom yapısı ve ifadesi
|
12- |
Gen sessizleştirmesinin biyolojisi
|
13- |
Bitkilerde Genomik, Trankriptomik ve proteomik
|
14- |
Öğrenci sözlü sunuları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersi tamamladıklarında öğrenciler çalışan bir bitki moleküler biyolojis bilgisi edinmiş olacaklardır
|
2- |
Öğrenciler aynı zamanda kopleks hücresel işlevlerin çözülmesinde bitki moleküler biyolojisinin nasıl uygulandığınıöğreneceklerdir
|
3- |
Moleküler ve hücresl mekanizmaların anlaşılmasında kullanılacak olan deneysel metotlar hakkında bilgi edinecektir
|
4- |
Öğrencilere moleküler ve hücre biyolojisindeki primer literatürü takip etme yeteneği kazandıracaktır
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
42
|
1
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
42
|
1
|
42
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
16
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
8
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|