Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Birinci düzey |
GK 202 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İbrahim BAYAZIT
Prof. Dr. Cemalettin IŞIK
Prof. Dr. Danyal SOYBAŞ
Prof. Dr. Onur Alp İLHAN
Doç. Dr. Serhat AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Berna BENLİ
Arş. Gör. Dr. S. Merve KIRNAP DÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
•Öğretmen adaylarını toplumsal sorunlar hakkında daha duyarlı hale getirmek,
•Öğretmen adaylarında sosyal sorumluluk duygularını harekete geçirmek ve geliştirmek,
• Onları, topluma hizmet edecek iyi uygulama örneği olan projelerle tanıştırmak,
•Toplumsal sorunların tespiti ve bu sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirmede, daha aktif rol oynamalarını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
|
1- |
Projelerle ilgili bilgilendirici ve tartışmalı toplantılar, Proje Gruplarının Oluşturulması
|
2- |
Projelerle ilgili bilgilendirici ve tartışmalı toplantılar, Proje Gruplarının Oluşturulması
|
3- |
Projenin uygulanacağı birimlerin ön incelemelerinin yapılması, gereksinimlerin belirlenmesi ve Proje Önerisinin hazırlanması
|
4- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
5- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
6- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
7- |
Proje ara raporunun verilmesi
|
8- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
9- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
10- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
11- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
12- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
13- |
Proje önerilerinin tartışılması ve onaylanması
|
14- |
Proje sonuç raporlarının teslim edilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilir,
|
2- |
Bu sorunların giderilmesinde sosyal sorumluluk almaya daha fazla istekli olur,
|
3- |
Seçilen güncel soruna ilişkin somut çözüm sağlayabilecek projeler hazırlayabilir,
|
4- |
Topluma hizmet uygulamaları kapsamında bireysel bağımsız çalışmalar düzenleyebilir,
|
5- |
Topluma hizmet uygulamaları kapsamında takım çalışmaları düzenleyebilir,
|
6- |
Bir proje çerçevesinde çeşitli kurum ve kuruluşlarla iletişim kurabilir,
|
7- |
Bir projenin sonucunu, sözlü ve yazılı olarak farklı ortamlarda sunabilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
3
|
42
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Topluma Hizmet Uygulama Rehberi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|