Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RESİM SANATI 2 |
Üçüncü düzey |
RES202 |
|
4 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
RESİM ATÖLYE I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYGÜL AYKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYGÜL AYKUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Deniz Ay
Arş. Gör. Dilan Ay
|
Dersin veriliş şekli
|
Resim yapılandırmasında çeşitli teknik becerilerin kazanılması için öğrencilere çeşitli uygulama ve yöntem önerileri sunulması Yapılan resimlerin tartışılması,yeni önerilerin sunulması Öğrencilerle birlikte çalışılması,teknik öneriler ve yapıcı eleştiri ile öğrencilerin cesaretlendirilmesi
|
Dersin amacı
|
1-Ders sanatsal süreçteki teknik ve düşünsel yeterlilikler gelişiminde öğrencilere rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. 2-Görsel elemanların etkili bir şekilde kullanılmasını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Sanat eğitimi süreci,görme ve biçimlendirme gibi temel becerileri kapsamaktadır. Bunlar aynı zamanda kişinin çevresi düzenlenmesinde etkili olurken sanatta farkına varmak, düşünme, tasnif etme, organize etme , yansıtma gibi temel becerilerle kişinin bilinç düzeyini artırır.
|
1- |
Detaylli renkli natürmort çalışması.
|
2- |
Detaylli renkli natürmort çalışması.
|
3- |
Oturan model üç ton renkli çalışma.
|
4- |
Oturan model üç ton renkli çalışma.
|
5- |
Oturan model çok renkli çalışma.
|
6- |
Oturan model çok renkli çalışma.
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Yarım figür portre çalışması.
|
9- |
Yarım figür portre çalışması.
|
10- |
Ayakta duran canlı modelden renkli çalışma.
|
11- |
Ayakta duran canlı modelden renkli çalışma.
|
12- |
Canlı model ve mekan renkli çalışması.
|
13- |
Canlı model ve mekan renkli çalışması.
|
14- |
Canlı model ve mekan renkli çalışması.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sınırlı renkle kompozisyon oluşturabilme
|
2- |
Canlı modelden renkli çalışma yapabilme
|
3- |
Canlı model ve mekan ilişkisini renkli kompozisyonda kurabilme
|
4- |
*
|
5- |
*
|
6- |
*
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
8
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
8
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
204
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
|