Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PEDODONTİ |
Üçüncü düzey |
T312 ÖKD |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SALİH DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ZEYNEP ASLI ÖZKAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Salih DOĞAN Öğr Gör Esra KIZILCI
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik
|
Dersin amacı
|
diş hekimliği öğrencilerinin çocuk hastaları tanımalarını, onlara tedavi planlaması yapabilmelerini ve uygun tedaviyi gerçekleştirebilecek alt yapının teorik temellerini oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
3. sınıf teorik ders
|
1- |
Peododonti ye giriş
|
2- |
Süt ve daimi diş embriyolojisi
|
3- |
Süt dişi ve daimi diş farkları
|
4- |
Süt ve daimi dişlerin sürmesi
|
5- |
Süt dişlerinde kök rezorpsiyonu
|
6- |
Süt ve sürekli dişlerin sürme anomalileri
|
7- |
Süt dişinde mine ve dentin çürükleri
|
8- |
Süt dişine özgü kavite prensipleri
|
9- |
Süt dişlerinde restoratif tedavi
|
10- |
Fissur örtücüler
|
11- |
Çocuklarda anamnez
|
12- |
Pedodontide klinik muayene yöntemleri
|
13- |
Çocuklarda radyografik muayene
|
14- |
çocuk hastalarda tedavi planlaması
|
15- |
Süt dişlerinde pulpa hastalıkları ve tedavi yaklaşımları
|
16- |
Aşırı madde kaybına uğramış süt dişlerinde tedavi yaklaşımları
|
17- |
Süt dişlerinde çekim endikasyonları ve teknikleri
|
18- |
Çocuk Hastalara Psikolojik Yaklaşım
|
19- |
Genç sürekli dişlerin endodontik tedavisi
|
20- |
Çocuklarda çürük önleyici tedaviler ve beslenme
|
1- |
Süt dişi ve daimi dişlerin oluşumlarından ağız kavitesinde yerini alana kadar devam eden sürme mekanizmalarını açıklamaktır
|
2- |
Süt dişi ve daimi dişlerin morfolojik ve histolojik olarak farklılıklarını açıklamak.
|
3- |
Süt dişi ve daimi dişlerin ve çevre dokularının emriyolojik gelişim dönemindeki oluşumlarını ve birbirleri olan ilişkilerini açıklamaktır.
|
4- |
Çocuk hastalarda yaş gruplarına göre doğru teşhis koyabilmeli ve doğru tedavi yöntemlerini bilmeli.
|
5- |
Çocuk hastalara psikolojik yaklaşım ve hasta yaşına göre davranış kontrolü seçenekleri hakkında bilgi sahibi olamlıdır.
|
6- |
Çocuk hastada çürük oluşumu, yayılımını öğretmek, koruyucu tedavilerin önemini kavratıp, süt dişi restoratif tedavilerin önemini kavramalarını sağlamak.
|
7- |
Süt ve genç daimi dişlere yönelik teşhis ve tedavi planlamasını söyleyebilmeli.Yaş gruplarına göre bu tedavilerin nasıl uygulanacağını sayabilmeli
|
8- |
Çocuklarda fissür örtücü ve koruyucu rezin restorasyon uygulamalarını, florun etki mekanizmasını, sistemik ve lokal etkilerini, flor uygulamalarını, çürük oluşumu, yayılımını, çürüklerin tedavisini anlatmak. Çocuk hastada çürük oluşumu, yayılımını öğretmek, koruyucu tedavilerin önemini kavratıp, süt dişi restoratif tedavilerin önemini kavramalarını sağlamak.
|
9- |
çocuk hastada klinik ve radyolojik muayene hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
|
10- |
Çocuk hastada çekim teknikleri ve komplikasyonları hakkında bilgi sahibidir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
1
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
1
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
46
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
pediatric dentistry-Pinkham
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
Literatur
|
|