Giriş | English

Lisans > Diş Hekimliği Fakültesi > Diş Hekimliği > PEDODONTİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PEDODONTİ Birinci düzey T312 ÖKD Zorunlu 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SALİH DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZEYNEP ASLI ÖZKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Salih DOĞAN Öğr Gör Esra KIZILCI
Dersin veriliş şekli teorik
Dersin amacı diş hekimliği öğrencilerinin çocuk hastaları tanımalarını, onlara tedavi planlaması yapabilmelerini ve uygun tedaviyi gerçekleştirebilecek alt yapının teorik temellerini oluşturmak.
Dersin tanımı 3. sınıf teorik ders

Dersin içeriği
1- Peododonti ye giriş
2- Süt ve daimi diş embriyolojisi
3- Süt dişi ve daimi diş farkları
4- Süt ve daimi dişlerin sürmesi
5- Süt dişlerinde kök rezorpsiyonu
6- Süt ve sürekli dişlerin sürme anomalileri
7- Süt dişinde mine ve dentin çürükleri
8- Süt dişine özgü kavite prensipleri
9- Süt dişlerinde restoratif tedavi
10- Fissur örtücüler
11- Çocuklarda anamnez
12- Pedodontide klinik muayene yöntemleri
13- Çocuklarda radyografik muayene
14- çocuk hastalarda tedavi planlaması
15- Süt dişlerinde pulpa hastalıkları ve tedavi yaklaşımları
16- Aşırı madde kaybına uğramış süt dişlerinde tedavi yaklaşımları
17- Süt dişlerinde çekim endikasyonları ve teknikleri
18- Çocuk Hastalara Psikolojik Yaklaşım
19- Genç sürekli dişlerin endodontik tedavisi
20- Çocuklarda çürük önleyici tedaviler ve beslenme

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süt dişi ve daimi dişlerin oluşumlarından ağız kavitesinde yerini alana kadar devam eden sürme mekanizmalarını açıklamaktır
2- Süt dişi ve daimi dişlerin morfolojik ve histolojik olarak farklılıklarını açıklamak.
3- Süt dişi ve daimi dişlerin ve çevre dokularının emriyolojik gelişim dönemindeki oluşumlarını ve birbirleri olan ilişkilerini açıklamaktır.
4- Çocuk hastalarda yaş gruplarına göre doğru teşhis koyabilmeli ve doğru tedavi yöntemlerini bilmeli.
5- Çocuk hastalara psikolojik yaklaşım ve hasta yaşına göre davranış kontrolü seçenekleri hakkında bilgi sahibi olamlıdır.
6- Çocuk hastada çürük oluşumu, yayılımını öğretmek, koruyucu tedavilerin önemini kavratıp, süt dişi restoratif tedavilerin önemini kavramalarını sağlamak.
7- Süt ve genç daimi dişlere yönelik teşhis ve tedavi planlamasını söyleyebilmeli.Yaş gruplarına göre bu tedavilerin nasıl uygulanacağını sayabilmeli
8- Çocuklarda fissür örtücü ve koruyucu rezin restorasyon uygulamalarını, florun etki mekanizmasını, sistemik ve lokal etkilerini, flor uygulamalarını, çürük oluşumu, yayılımını, çürüklerin tedavisini anlatmak. Çocuk hastada çürük oluşumu, yayılımını öğretmek, koruyucu tedavilerin önemini kavratıp, süt dişi restoratif tedavilerin önemini kavramalarını sağlamak.
9- çocuk hastada klinik ve radyolojik muayene hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
10- Çocuk hastada çekim teknikleri ve komplikasyonları hakkında bilgi sahibidir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
2- Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
3- Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
4- Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
5- Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
6- Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
7- Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
8- Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
9- Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
10- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
11- Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
12- Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
13- Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
14- Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
15- Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
16- Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
17- Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
18- Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
19- Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
20- Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 1 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 1 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı pediatric dentistry-Pinkham
Yardımcı Kaynaklar Ders notları Literatur

Ders ile ilgili dosyalar