Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (y.l) > TÜRKÇE VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ METİN İNCELEMELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ METİN İNCELEMELERİ İkinci düzey TEA 523 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUDRET ALTUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KUDRET ALTUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sunum
Dersin amacı Türkçe ve Edebiyat Öğretiminde Osmanlı Türkçesi Metinlerini İncelemek
Dersin tanımı Türkçe Eğitimi - Edebiyat

Dersin içeriği
1- Osmanlı Türkçesi ve Gramerine Giriş
2- Lisans Bilgilerini Yenileme ve Metinlere Geçiş
3- Metin Okuma Çalışmaları
4- İstiklal Marşı, Lisan
5- Peri Kızı ile Çoban Hikayesi
6- Kuyruk Acısı
7- Ara Sınav
8- Nesir Okuma Örnekleri
9- Diyet
10- Nazım Okuma Örnekleri
11- Sakarya Türküsü
12- Han Duvarları
13- Üç Medeniyet (Nesir)
14- Yarıyıl Sonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osmanlı Türkçesi metinlerini okur
2- Osmanlı Türkçesi metinlerini analiz eder
3- Osmanlı Türkçesi metinlerini okuma alışkanlığı kazanır
4- Osmanlı Türkçesi metinlerini tanır.
5- Osmanlı Türkçesi metinlerini tahlil eder.
6- Osmanlı Türkçesi farkındalığı kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5- Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 14 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 14 14
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Faruk K. Timurtaş - Osmanlı Türkçesi Metinleri
Yardımcı Kaynaklar Hayati Develi - Osmanlı Türkçesi Kılavuzu

Ders ile ilgili dosyalar