Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ MALZEME BİLİMİ I |
Üçüncü düzey |
MBM 603 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NURİ BURAK KİREMİTLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NURİ BURAK KİREMİTLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Malzeme Biliminin temel ve ileri düzey kavramlarının lisanüstü eğitim seviyesinde sunulmasıdır.Mühendislik malzemelerinin performansının mikroyapı-proses-özellik ilişkileriyle değişimi, pratik ugulamalar ile doğru malzeme seçimi ve yeni malzeme sınıflarının tanıtılması ve özelliklerinin incelenmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Malzeme Biliminin mühendislik uygulamaları açısından önemi, malzeme özelliklerini tanıma ve kavrama,hasar analiz yöntemlerini uygulayabilme,deney tasarımı, ileri mühendislik malzemelerinin bilinmesi
|
1- |
Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine giriş
|
2- |
Atomsal yapı, Atomlararası bağlar
|
3- |
Katıların Yapısı
|
4- |
Mikroyapı hataları
|
5- |
Malzemelerin Mekanik Özellikleri
|
6- |
Malzeme Mekanik davranışını belirleyen Mekanik deneyler ve Uygulamaları
|
7- |
Dislokasyonlar ve Mukavemet artırıcı İşlemler
|
8- |
Alaşımlar
|
9- |
Faz ve faz diyagramları
|
10- |
Faz Dönüşümleri
|
11- |
Metalik Malzemeler
|
12- |
Seramik ve Polimer Malzemeler
|
13- |
Kompozit, akıllı biyomalzemeler
|
14- |
Nanomalzemeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Malzeme bilgilerini mühendislik problemlerine uygulama becerisi kazandırarak, öğrencileri başarılı bir mühendislik kariyerine hazırlamak.
|
2- |
Malzeme mühendisliği problemlerini belirleme, formüle etme, modelleme, analiz etme ve çözme becerisi ile gerektiğinde sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisini kazandırmak.
|
3- |
Metal malzemelerin atom yapısı, kristal yapısı, doğrultu ve düzlem indislerinin kavranması
|
4- |
Kristal yapı hataları ve bunların malzemelerin mekanik özellikleri üzerindeki etkilerinin kavranması,
|
5- |
Metal malzemelerin çekme, basma davranışlarını pratik olarak gerçekleştirebilme, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini kazanmak
|
6- |
Metal malzemelerin sürünme, burulma, yorulma davranışlarını pratik olarak gerçekleştirebilme, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini kazanmak
|
7- |
Metal malzemelerin sertlik, çentik darbe davranışlarını pratik olarak gerçekleştirebilme, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini kazanmak
|
8- |
Katı çözeltiler ve faz denge diyagramlarının kavranması.
|
9- |
Malzeme sınıfları, üretimi ve uygulama alanlarını tanımak, karşılaştırma yapabilmek
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
7
|
6
|
42
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Callister,W,Rethwisch,D, Material Science and Engineering
|
|