Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > SURFACE ANALYSIS TECHNIQUES
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SURFACE ANALYSIS TECHNIQUES İkinci düzey CHEM-568 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders verme
Dersin amacı Yüzey kavramını anlama, yüzeylerin fiziksel ve kimyasal analizi için kullanılabilecek yöntemleri öğrenme
Dersin tanımı Bu ders yüzeylerin kimyasal, elektriksel, morfolojik ve yapısal özellikleri belirlemede kullanılan yöntemleri kapsar. İşlenen konulara örnekler: BET; elektrokinetik ölçümler; optik, elektron, atomik kuvvet ve taramalı tünelleme mikroskopları, FEM; FIM; LEED; HEED; AES; ESCA; ISS, LEIS ve yeni gelişen yöntemler

Dersin içeriği
1- giriş
2- Yüzey türleri ve özellikleri
3- Yüzey analizinin önemi
4- Numune hazırlama yöntemleri
5- Yüzey gerilimi ve ölçüm yöntemleri
6- Polar ortamda yüzeyler ve yüzey yükü ölçüm yöntemleri
7- Mikroskoplar ve yüzey analizinde kullanımları
8- Yarıyıl sınavı
9- Elektron mikroskopları
10- Taramalı uç mikroskopları
11- Alan mikroskopları
12- Spektroskopi yüzey analiz yöntemleri
13- Yüzey analizinde difraksiyon yöntemleri
14- İşlenen konuların değerlendirilmesi ve analiz yöntemi seçiminde prensipler
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yüzey kavramını anlama
2- Yüzey özellilerini etkileyen faktörleri bilme
3- yüzey analizinin diğer analizlerden farkını bilme
4- Fiziksel ve kimyasal analiz yöntemlerini yüzey analizi açısından değerlendirebilme
5- Yüzey analiz yöntemlerini karşılaştırmalı öğrenme
6- Teknolojik yeniliklerin yüzey analizine katısındaki önemi anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Üneri, S., Asıltılar Kimyası, Ankara Üni. Fen Fak. Yayınları, No.133, Ankara, 1982. - Meyers, D., Surfaces, Interfaces, and Colloids: Principles and Applications, 2nd ed., John Wiley and Sons, New York, 1999 - Shaw, D. J., Introduction to Colloid and Surface Chemistry, Butterworth-Heinemann Ltd, England, 1996. - Davies, J. T. and Rideal, E. K., Interfacial Phenomena, 4th ed., Academic Pres, New York. 1961. - Adamson, A. W. and Gast, A. P., Physical Chemistry of Surfaces, 6th ed., John Wiley and Sons, New York, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Her ders öncesi konuyla ilgili okuma önerileri.

Ders ile ilgili dosyalar