Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > RUMİNANTLARDA ÜRİNER SİSTEMİ HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANTLARDA ÜRİNER SİSTEMİ HASTALIKLARI İkinci düzey VİH 607 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Ruminantlarda üriner sistemi hastalıklarının ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Bu ders ruminantlarda üriner sistemi hastalıklarında görülen problemleri öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- idrar muayeneleri
2- üriner sistem organlarının muayenesi
3- böbrek yetmezliği
4- üremi
5- böbrek hastalıkları
6- renal işemi
7- glomerulunefritis
8- akut tubuler nefroz
9- amiloidozis
10- sınav
11- nefritis
12- idrar kesesi hastalıkları
13- sistitis
14- leptospirozis 1
15- leptospirozis 2
16- sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda üriner sistem hastalıklarını öğrenir.
2- Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda üriner sistem hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
3- Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda üriner sistemi hastalıklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
4- Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda üriner sistem hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
5- Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda üriner sistem hastalıklarının tedavisini öğrenir.
6- Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda üriner sistem hastalıklarından korunmayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 2 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara. Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia. Ok, M. 2005. Veteriner Nöroloji. Selçuk Üniversitesi Basımevi-Konya Tarık Bilal, 2013, Sığır Hastalıkları Hasan Batmaz, 2012, Koyun ve Keçilerin İç Hastalıkları

Ders ile ilgili dosyalar